Gå til innhold

audi 100 2.5tdi blir varm ved belastning

Ranger emnet


slr88

Anbefalte innlegg

hei..

 

har en audi 100 2.5tdi 1994 mod som jeg har problemer med at den blir varm..

 

forklaring på problem:

ved vanlig kjøring holder den 90-93grader sånn ca.

ved litt belastning som i slakke bakker og slikt blir den ca 100 grader.. jeg kjørte opp noen bakker her hin dagen og da med full varme på varmeapparatet for å holde bilen under 100 grader.

når jeg da skal ned en bakke etterpå faller tempen.

jeg har stoppet opp med bilen da den blir varm, og den elektroniske viften går ikke rundt..

 

 

jeg har byttet kjøleveske og termostat 2 ganger uten noen forbedringer. (kjøpt mecca)

har også prøvd å bytte temp giveren på toppen av motor uten noen form for hell der heller(idag)

 

 

Noen som har en ide om hva jeg kan prøve?

 

mener å huske at vannpumpe på denne bilen blir dreve av reg reim? kan dette stemme eller er jeg heilt ute på jordet no?

 

ps: har sjekket om den elektriske viften virker ved å kjøre 12v rett på den og da blåser den som f****=)

 

Desperat skal snart på ferie tur og dette problemet blir jeg ikke kvitt=/

Audi a4 B8 09mod 2,0l fwd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 2 tempfølere til under panseret, den andre skal ligge på undersiden av der den tempgiveren på toppen av motoren ligger (altså 2 tempgivere på samme plass), den gir tempverdier til hjernen.. Og en til på bunnen av radiatoren et sted (har jeg hørt) og det er den på radiatoren som styrer den elektriske vifta.. :) Prøv å bytt ut disse 2.

 

Og ja, på den motoren blir vannpumpa drevet av regreim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som veit hva den sensoren under sensoren til gløderen er til?

har funnet ut at sensoren til vifta var gåen.. ikke fått liv i vifta enda men tar jo sykt lang tid før vannet nede på radiatoren blir varmt nok til at sensoren skal slå ut... kjørte bilen så hardt jeg kunne i dag.. men fikk den ikke varm nok.. får se neste helg når jeg skal over hemsedal.. legger opp kabler så jeg har mulighet å kobler til hvis det blir for varmt uten at vifta begynne å virke

Audi a4 B8 09mod 2,0l fwd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår