Gå til innhold

E-30 Big: Chevrolet 1934. Cheva -34 på steroider med BMW V12 og Blower

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt OT men solgte du den gamle V12'ern med twin turbo til en som satte den i en E30? :) Veldig artig påfunn med denne bilen :hammer Hele bilen kommer vel til å vri seg når du ruser motoren :D

 

Var en kompis som fikk den, monterte den i en E30 turing.. går som ei kule enda den

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke lagt ut no bilder og info om den noe sted? :) motoren stod vel i en rød E30 før touringen hvis vi snakker om samme person? Dere må jo være gærne som setter slike motorer i gamle BMW'er og nå en gammal Chevy :D

 

Samme person det, den røde ble litt deformert etter et lite møte med en berg nabb desverre. så da ble det turing. nei er ikke lakt ut noe info om den siden den går med skilt og eier bruker den og ønsker å fortsette med det.. er ikke lett å få godkjent den med v12 og twin turbo tror jeg ;)

 

Dem er fra Gudbrandsdalen. Det sier jo alt ;)

 

Vi er kreative her oppe vet du ;)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hey å gått nyttår folkens :)

Sker ikke så mye her men litt updates er det da, bilen og motor/driv er kommet inn i varmen og montering starter i løpet av kort tid :)

 

litt stemnings bilder :)

 

c9faf693.jpg

 

74657d2c.jpg

 

38df107a.jpg

 

2545a645.jpg

Endret av E-30 big

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg ser du har hull i grillen til startsveiv. Du klarer vel ikkje å dra igang den motoren med sveiv.

 

Denne greier jeg garantert ikke å starte med sveiv, men det var med TOP FUEL starter brakett på pressa som jeg vurderer å montere igjen forr morro :) er litt fett å se på også med innfestings brakett over 3 1/2" reima :) er foresten starter snoout også så her er det bare å sette starteren i pressa å fyre opp :)

 

sånn her bruker gutta over dammen, når de skal ha efi http://www.ebay.com/itm/ENDERLE-Hilborn-EFI-Bugcatcher-Setup-Blower-Factory-NEW-Gas-Alky-E-85-/250940623138?pt=Race_Car_Parts&vxp=mtr&hash=item3a6d3a0922 kul bil håper du også skal bygge et fet bakstillig på denne bilen så du får brukt alle hestene

 

Står litt om planene i tråden ;) blir feit nok bakstilling til det HK utaket jeg skal ha... nyere BMW M5 bakstilling.

Gidder ikke bruke den gamle mekaniske inspruten. er jo satt i dyser og satt opp med Autronic SM4 så det skal gå ann å bruke den uten å gå helt konk første uka med kjøring :)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy dæven døtte for et prosjekt! Men mens du nå venter på hva enn du venter på så kan du vel legge ut noen bilder av verkstedet du skrur på? Det så hvertfall sinnsykt strøkent ut! :-) Eg følgar med!

Opel Astra '99 1,6 16v

Tyske bilær - e gode bilær!

FOSEN MOTORSPORT CLUB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår