Gå til innhold

E-30 Big: Chevrolet 1934. Cheva -34 på steroider med BMW V12 og Blower

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og jeg lurer på hvor mye effekt det er tenkt å dra ut av denne motoren...

 

Er lagd samme oppsett som i singelturbo motoren med mod av topper og nye kammer +++ men med litt mildere profiler så det blir 1000-1100 et sted :)

Er V12 48v motoren du blander med, der håper jeg på 16-1800 :)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er V12 48v motoren du blander med, der håper jeg på 16-1800 :)

 

Var dette jeg var usikker på. Mente jeg hadde lest noe om slik effekt en plass, men husket som sagt ikke hvilke bil/motor det var i.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rått å følge med på trådene dine! Jeg som skal i gang med mitt første "lille" turbo bygg får hvertfall masse motivasjon av å lese oppdateringene dine, selv om jeg ikke skal i nærheten av effekten du driver å henter ut :)

 

Så bra :)

Er flott om en kan gi andre litt fart i bygginga også, er litt tungt engang iblant her også men det går som regel over ;)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte deg i farta :)

Er aluminium senter slik at skiva ikke er lagd i en stum del :)

 

Ok, takk :) Hørtes bare merkelig ut med "flytende" skiver :P Mine pleier å være faste.. hehe :)

 

Helt rått prosjekt! Skal du omlakkere brakka eller skal du beholde den sånn for litt "Rat-look"? :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående bremser, jeg ville gått for en kryssing og ikke delt foran/bak.

1994 golf 1.8 (byttet i Neon)

1993 Nissan primera 2.0 (skrotet)

199? Chrysler Neon 1.8 (2.0 kjøpt inn)

1995 Renault Laguna (solgt)

1961 Fort Taunus Turnier (varebil)

1998 Subaru Legacy stv

1998 Chrysler Neon CS (en av ca 500 laget)

2009 Hyundai SantaFe (konebilen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående bremser, jeg ville gått for en kryssing og ikke delt foran/bak.

 

Er enig. Hva brukes av fordelings blokker som forenkler dette mest mulig tro ?

Må da kunne få tak i noe slik hos den lokale huggeren kansje. Noen tips ?

Får det er fortsatt bare 1 rør ut til hvert forhjul fra disse blokkene og en bak til begge bakhjula. Eller ?

Endret av E-30 big

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ville du valgt en kryssing i stedenfor forran/bak??

 

Om en har en krets foran og en bak. Har du bare frambremser eller bare bakbremser om den ene kretsen ryker. Med en kryssing har du alltid bremser på minst ett framhjul og ett bakhjul. :)

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en har en krets foran og en bak. Har du bare frambremser eller bare bakbremser om den ene kretsen ryker. Med en kryssing har du alltid bremser på minst ett framhjul og ett bakhjul. :)

 

Skjønner dette med tanke på bremsing med 1 krets defekt men er det så mye bedre med 1 framhjul og 1 bakhjul da tro eller med begge hjul på samme aksel ?

Om en slange plutselig skulle ryke går vel pedalen uansett i gulvet er jeg redd.

Og varsel på bremseveske nivået har jeg jo på beholderen så den blir det varsellampe på.

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalen vil selvsagt bli lettere, men har du to separate lukkede kretser der den ene ryker vil det fremdeles være trykk på den ene kretsen. Det er vanligst med en foran og en bak, men noen bruker diagonalkretser (v. framhjul-h. bakhjul og h. framhjul-v.bakhjul). Nyere biler med ABS har en hovedkrets på tre hjul og en sekundærkrets på tre hjul. Hovedkretsen kan f.eks. være begge framhjul og h. bakhjul, mens sekundærkretsen er begge framhjul og v. bakhjul. :)

Jeg ville ha gått for diagonal kretser, men det er jo opp til den som bygger bilen som bestemmer det den vil ha. ;)

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår