Gå til innhold

E-30 Big: Chevrolet 1934. Cheva -34 på steroider med BMW V12 og Blower

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle hive ut litt bilder om et lite prosjekt jeg har satt i gang med.

Er en god gammel Cheva som var kjøpt ny i norge i -34.

Var i bruk fram til -67 ca og ble siden stående på en låve å kose seg.

Var egentlig ganske bra stand da jeg kjøpte den men org. motoren sto bom.

Har fiksa dette slik at bilen er i dag kjørbar og går som en klokke,er ikke ofte brukt men en sjelden gang.

dette er mye pga av at den er helt jevlig vond å kjøre, går sånn passe dårlig med 70 org HK og en 3 trinns manuel kasse :zzzz:

 

Dette blir det en forandring på nå i vinter :deng

 

Litt bilder sier vel alt:

 

Bilde017.jpg

 

Bilde064.jpg

 

Bilde076.jpg

 

Bilde036-1.jpg

 

-34Cheva006.jpg

 

 

Så er jeg i gang med litt motor til den, har fått gjort litt men er mye igjen :zzzz:

 

Bilde396.jpg

 

Bilde002.jpg

 

Bilde004.jpg

 

Bilde400.jpg

 

Bilde405.jpg

 

Bilde408.jpg

 

Bilde409.jpg

 

Sån ser det ut, kom gjerne med innspill og tips, jeg er ingen Hotrodder men er artig å høre hva folk syns å mener :)

blir vel henkt sikkert siden jeg ikke skal putte i en gammel støpjerns V8r fra cheva men det blir ikke aktuelt :)

Endret av E-30 big

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjef motor spør du meg. Moro med noe som er litt annerledes. Mtp hva du har gjort tidligere vil jeg tro denne blir verdt å følge med på :)

 

Skal nok bli fin å kjøre med den motoren, er litt gøy å bruke noe ingen annen bruker også da :)

 

dette ser knaill ut!!! :-D stor motor er dette da? datasprut elr?

 

Er en BMW V12 fra 850 på 5 liter, mulig jeg gjør den om til 5.5 liter før den monteres. kommer til å montere Autronic SM4 på denne også siden jeg allerede har en slik motor i en annen bil med det som fungerer fint

 

Råeste innsuget!

 

He He.. Er en del jobb men det blir fint når alt er ferdig når det blir frest å slik :) alu er rått å jobbe med :p

Endret av E-30 big

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RÅTT! elsker sånne prosjekter! gleder meg til og se framskritt her ja:D men er enig med macgyver, Få på andre felger;)

 

Di felgene som satt der på bildene er allerede solgt, var fra audi RS6`n min dem. første senongen jeg hadde bilen bygde jeg om med spacere slik at boltmønsteret ble audi så da var det å ta noe som jeg hadde liggende :)

 

Nå blir det jo BMW bakstilling også så da blir det 20-22 tomms felger fra X5 eller noe tipper jeg ;)

BMW har jo samme bolt mønster (så nerme att det går omverandre i allefall ) som chevan har orginalt så :)

 

Her ligger bakstillinga å venter:

 

Bilde385.jpg

 

Ny diff og drivaksler fra 540 som det blir sperre i :) må jo spinne på begge hjula

 

Bilde384.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for et rått prosjekt da! :D Litt spesielt med bmw motor og driverk.. men gir det jo hele en spesiell sjarm ;)

 

Har du noen planer for resten av bilen og? Int, lakk osv...

 

Hadde vært kult med nymoderne interiør og da, med bmw inspirert dashbord osv :P

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

He He.. Er en del jobb men det blir fint når alt er ferdig når det blir frest å slik :) alu er rått å jobbe med :p

 

Har aldri prøvd å sveise noe i alu, men det ser jo ut som det er mye greiere enn stål ;P TIG du sveiser med?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for et rått prosjekt da! :D Litt spesielt med bmw motor og driverk.. men gir det jo hele en spesiell sjarm ;)

 

Har du noen planer for resten av bilen og? Int, lakk osv...

 

Hadde vært kult med nymoderne interiør og da, med bmw inspirert dashbord osv :P

 

Bilen skal breddes og lakkes så håper den blir bra, men det blir litt blanding innvendig.. kommer til å lage ett moderne intriør men blande det med old look instrument og slik.. vil ikke ha no plast BMW dasj der nei :) men el stoler forran fra BMW er tenkt på ;)

 

skulle ha bredda orginalfelgene :D

 

Nei faan, er så mye fint å få kjøpt i alu så skal ikke ha dem gamle skrot ringene der nei

 

Har aldri prøvd å sveise noe i alu, men det ser jo ut som det er mye greiere enn stål ;P TIG du sveiser med?

 

Er nok betraktelig verre å beherske ALU sveising hen i stål ja :) men gøy er det :) TIG ja

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått prosjekt, i kjent PK stil :D

 

Ser for meg denne komme rundt langsvingen på Rudskogen med full kompressorkvin og lokale tåkebyger.

 

Alle disse prosjektene, år etter år, motorbygg etter motorbygg, du må ha et sinnsykt pågangmot. Og det er jo ikke akkurat på basic nivå du legger det heller.. :D :D Standarden er verst hele tida.

 

Når skal du gyve løs på den nye V12rn - N73? 48v'n.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår