Gå til innhold

Ny Vw Amarok ankommet! Montering av stæsj pågår! Endelig xenon ekstralys!

Ranger emnet


bora18t

Anbefalte innlegg

gratulerer så mye...ser frem til bilder av monteringav pioneer spiller å anlegg...skal montere noe lignende når amarok highlinen min kommer..

 

den gummilisten mellom frem å bakdør som du sier att du ikke hadde på demobilen som gjorde bilen mere lydisolert,er denne blitt standard eller er det noe ekstra du har bestillt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er den standard. Kjørte demobilen ca 90 mil i sommer, og det føltes som om en av dørene ikke var lukket helt igjen. Det er fullstendig borte nå. Skal se om jeg kan få tatt et bilde av denne. Highline må jo også være bedre lydisoliert enn solid osv da jeg merket stor forskjell i det jeg startet motoren. Noe må i hvertfall være gjort. Erling rød skulle ta ut sin solid ut av demo og sette inn en higline i steden hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten HOW TO på montering av spiller i anorakken.

 

Jeg brukte Beta sine "bikkepinner" for å få løs dekslene som var gull og ha her.

1. Begynn med å bikke "skåla" på toppen i forkant først. 2 klips i forkant og haker bakover.

2. Løsne 2 torx skruer under skåla til frontdekselet.

3. Vri holder til askekoppen til venstre og trekk denne ut. Blindlokket på andre siden vippes vekk.

4. Skru ut 4 torx bak blindlokk og holder til askebeger.

5. Trekk deksel tilbake, begynn i overkant, kun klipset nå.

6. Skru ut originalspiller med 4 torx.

7. Skru fast ytterramme i originalramme til Vw og sett fast denne med de 4 torxa som satt i originalspilleren.

8. Smekk inn ny spiller, og gjenta prosessen omvendt vei.

 

Jeg kjøpte en fakraovergang til min så jeg får opp klimaen på spillern. Gps antenna satt jeg under skåla der. Iphone kabel ligger i hanskerommet, men tror jeg kommer til å legge opp denne i midtkonsollen senere.

 

Her kommer igjen noen crappy bilder hehe...

post-44964-13804853498258_thumb.jpg

post-44964-13804853498305_thumb.jpg

post-44964-13804853498348_thumb.jpg

post-44964-13804853498391_thumb.jpg

post-44964-13804853498431_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fin denne :D Liker de nye Amarok'ene veldig godt! Kunne godt tenkt meg en sånn en, men er nok i en prisklasse som jeg kanskje aldri får råd til :P

 

Men gratulere! og nice work! Stå på videre så blir denne veldig bra!

 

Noen mer planer? evt. større planer? :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av modding av metallramme til navien. Nå med et digitalkamera for hånden.

 

Først tok jeg rammen fra spilleren og slipte vekk kanten rundt som ligger an innvendig i den originale vw monteringsrammen. Nå har den mulighet til å gli videre inn i innenfor vw rammen. Det er viktig å ikke slipe for mye slik at festepunkter for skruer til spiller i ramme fortsatt kan brukes.

Deretter monterte jeg denne på og prøvemonterte vw rammen slik at jeg fikk merket av hvor den skulle være.

Til slutt skrudde jeg fast metallramma i vw ramma med flate karrosseri skruer som ikke var så lange.

Vips så kom spilleren inn der den burde være! Merkelig at de ikke kan lage vw ramma litt annerledes.

post-44964-13804853499275_thumb.jpg

post-44964-13804853499319_thumb.jpg

post-44964-13804853499361_thumb.jpg

post-44964-13804853499394_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ryggekamera var et sørgende kapittel. Koplet opp kjapt først for å se om det virket, men det slår seg ikke på. Spilleren har egen ryggekamera inngang så brukte denne først. La inn revers med motor i gang og ingen ting skejdde. Koplet jeg bildekabelen på en annen inngang kom bildet med en gang.Har brukt det største fakra overgangen men virker ikke som bilen gir beskjed til spilleren at "nå rygger jeg".

Vet noen om dette kanskje må kodes frem i vag kom eller?

 

En annen problemstilling er hvor jeg skal plassere kamera. Hadde en drøm om og se h. feste i bildet men da ser jeg ikke noe annet. Lurer på om jeg skal feste det ved det øvre bremselyset og heller drite i h. festet.

 

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut når spilleren kom lengre inn :)

 

Da ville jeg investert i et nytt ryggekamera med litt mer Vidvinkel linse... Du har kobla ledningen rett? skal jo verr en ledning som skal inn på ryggelysbryteren eller en ledning som går til dette. f.eks: ryggelyset...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår