Gå til innhold

Bilpleieprodukter for fullshine

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Shinet opp bilen for noen uker tilbake, og nå jeg jeg tom for det meste.

 

Trenger litt produkter for å shine opp bilen igjen etterhvert.

 

Alt skal gjøres for hånd, alt fra vask til polering. Jeg har skinninteriør i bilen. Jeg har ikke tilgang til høytrykkspyler(bor i blokk), bruker derfor å stå på den lokalebensinstasjonen. Jeg har sort skinninteriør for bilen.

 

Jeg har sort skinninteriør. Noen spesielle produkter for dette?

 

Er dette en god nok pakke? http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=21&products_id=447

 

Eller bør jeg kjøpe noe annet. Hvis noen kunne satt en liste for alt jeg trenger hadde jeg satt veldig pris på det. Noen som har noe anbefale for hvilke produkter jeg bør kjøpe for vasking av bil etter ån ha polert bil?

 

På forhånd Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Todleif.

 

Den øverste pakken til swissvax du har linket til, er det en "enkel" poleringspakke eller er det en pakke jeg kan bruke hvis jeg vil gi bilen skånsom vask når den er polert?

 

Syntes du jeg bør velge den bilpleiepakken 2 til scandicshine eller bør jeg gå for denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21197011

 

På den siste pakken bør jeg vel kjøpe 2 bøtter med grit guard, felgbørste, noe for de sorte listene, noe mer jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax settet inneholder såpe, rens for lakken og voks for lakken. I tillegg utstyr til å ta av og på rens og voks.

I tillegg er det dekkfornyer i pakken. Denne sprayes på dekket og du bruker ein malerkost for å fordele produktet.

 

Er nok masse "nødvendige" utstyr du kan få tak. Spørsmålet er kor mykje du vil ha!

Meguair´s settet er og bra. (men eg liker ikkje dekkfornyeren der)

 

Eg har nok testa ein del produkter, og eg ville nok iallefall gått for Swissvax sin Cleaner Fluid og ein voks.

Resten er og bra, men det koster litt.

Du kan f.eks. sende mail til forskjellige nettbutikker og forklare kva du trenger.

Eksempel på nettbutikker er Swissvax, Scandicshine og blankbil.

 

Du kan dele opp kva du trenger.

 

Vask:

2 bøtter

avfetting

såpe

vaskehanske

felgrens

felgkost

dekk kost

tørkehåndkle

rutevask

interiør?

 

Shining:

lakkrens

voks

skinnpleie

dekkfornyer

plastfornyer

gummifornyer

interiør?

ein del pads

ein del mf (mikrofierkluter)

 

 

Dette var ganskje kjapp liste, so det kan hende det er nokre ting eg har gløymt.

Som du ser, so er det nok ein omfattende liste. Er ein del ting som du "må" ha! ;)

 

Eg har iallefall 6 forskjellige avfettinger, 7 forskjellige såper og ca 10 forskjellige LSP (last step produkt, som er voks eller lakkforsegling)

So eg har iallefall nok produkter! ;)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår