Gå til innhold

Grovjustering av camber og spissing, Golf 3

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg tips ang. justering av camber og spissing på Golf 3? Skal montere senkesett og må vite hvordan jeg kan grovjustere det slik at de nye dekka ikke blir spist opp med en gang.

 

Vet hvordan jeg justerer camber, men ikke hvordan jeg skal få det helt rett.

Vet ikke hvordan jeg justerer spissing, kan noen hjelpe meg litt med dette, om det i det hele tatt er mulig å få til uten avanserte regnestykker eller verktøy?

 

Har tatt forstillingskontroll med originalt understell i forbindelse med PKK for ikke veldig lenge siden, kan dette hjelpe meg? Tenker på om det er mulig å merke av/måle hvordan det er justert slik at jeg kan bruke dette når jeg skal på med senkesettet. Vet at jeg får positiv camber om jeg senker mye, men hvor mye vil spissing påvirkes?

 

Høres jalla ut dette, jeg vet det, men jeg gidder ikke koste på forstillingskontroll siden jeg ikke skal bruke senkesett så veldig lenge.

 

Takker for all den hjelpen jeg kan få.

 

PS: Har Googlet, men fant ikke noe spesielt om Golf.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spissing er jo enklest. Legg en planke inntil hjulene og bruk målebånd foran og bak dekket. Så justerer du til du har samme mål foran og bak.

 

Skjønner ikke helt hva du mener. Har forstått at jeg må måle i framkant og bakkant på innersiden av felgen så jeg får samme avstand mellom hjulene, men vet ikke hva jeg skal måle dette mot. Ble rotete det her... Får du til å forklare litt nærmere? Kan spissing justeres ferdig når bilen er jekket opp eller må jeg sette på hjulet og jekke den ned mellom hver gang?

 

Camber justeres på demperfestet ja, fungerer det om jeg bruker bare et vater mot hjulet når den står på bakken?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jekker opp bilen å sitter bukker under på begge sider, så tar du å måler fra innsiden av felgen framme på v/side mot innsiden av felgen framme på h/side. Så gjør du det samme bak på felgene. Skjønne du ka eg meine? :)

 

Skal verr så likt som mulig avstand bak til andre side som framme til andre side...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg, får prøve og se hvor nærme jeg kommer. Ser for meg at det er jævlig trangt å måtte måle fra høyre til venstre side, men det kan hende jeg tar feil?

 

Tusen takk for hjelpen iallefall:D

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer godt med, takk skal du ha:)

 

Spissinga ble ganske ille etter senk ja, ser det godt på venstre side at hjulet styrer til venstre når rattet er beint. Prøvde å justere i dag, men fikk ikke løsna låsemutteren engang. Skulle likt å vite hvordan de fikk det til på verkstedet...

Forsto det sånn at jeg må holde igjen styrestaget med en nøkkel(13mm) mens jeg løsner låsemutteren(22mm) og deretter justere staget med klokken, stemmer det? Ble mange spm. her nå, men jeg har aldri vært borti dette før.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår