Gå til innhold

Ranger emnet


Magnus Sleire

Anbefalte innlegg

Fant ingen tråder om akkuratt denne bilen, men må gjerne vise til ein vist det finnest.

 

Har lurt litt på og starte eit bilprosjek som er og resturere ein Ford 17m. Usikker på kva model akkuratt den bilen var, men spørsmålet i bunn og grunn var kva er den største motoren ein kan ha i denne typen bil? Altså: Kor stor motor er muligt/forsvarligt og ha i ein Ford 17m.

 

Og vist ein først får i denne "større" motoren, er det veldig vanskeligt og få den registrert?

 

Har skrudd litt på lett mc`n min og veit at det og skru er noke eg liker fordiom eg ikkje kan så mykje enda. Veit at det er stor forsjell på bil og mc men poenget var der :) så håper folk har gode tips og ideer til kva som er muligt.

 

ps: Vil helst ha svar fra de som faktisk har peiling på dette og som ikkje gir ut tall fra ville vesten.

 

Takker på førehand: Magnus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få til en v8er i disse bilene men da må du ha med deg biltilsynet fra dag en . vet det er et street legal prosjekt som på går nå med en p72 rs ( 1969 - 1972 mod er p72 )

 

samme karen har også fått godkjent en 2.9 v6 corworth i en 20m xl. det er en del som må byttes når det kommer til dette .

 

ved en enkel oppgradrering kan du sette i en 2.6 l v6 da m ble levert som 26m

dvs bytte tromler bak , dempere foran , bremser og krende staget foran . radiator og div andre små ting må også byttes .

 

dette er da tatt som et utgangs punkt i p7 modellen . (1968- 1969 p71 , 1969 - 1972 er p72 )

 

relatert disse bilene har jeg et STORT !! delelager , pluss masse kontakter .

 

medlems siden til ford m klubb norge er : http://www.Fordmklubb.com

 

mvh Preben

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår