Gå til innhold

pipelyd i høytalere når forsterkeren starter

Ranger emnet


Espus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

håper noen kan gi meg svar på dette;

 

når jeg skrur på stereo'n i bilen, uten at jeg har startet en cd eller radio'n e.l. så piper det i høytalerene som blir drevet av den ene forsterkeren. Lyden er der hele tiden men ved høyt nok volum så overdøves lyden.

Så hva er det som kan være feil? er det rett å slett forsterkeren som har gått adundas?

(har prøvd med 4 forskjellige høytalersett)

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sjekka phono kabler? At de er iorden.. og at strøm kabel ikke ligger sammen med phono kabler? (kan lage suse lyd, vanligvis ikke pipelyd)

 

Sjekk jord mens du holder på for å utelukke alle kablene ihvertfall, så kan du jo sjekke høytallerkablene.. Evt. ta en ledningstump rett ifra forsterker å i en løs høytallere for å høre at det ikke er noe lednings brudd der. Ellers så er det "headunit" eller forsterker som har tatt kveld. :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke jordingsfeil da forsterkerene er paralellkoblede(men store nok kabler)

 

men skal skjekke phonokabelen.

 

ledningsbrudd er det ikke, er helt nye ledninger og koblet opp nå.

 

headunit står klar til bytting, men forsterkeren håpet jeg skulle holde ei stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkerene var koblet til batteriet når jeg koblet opp høytalerkablene, men headuniten hadde ingen strøm. Har det noe å si om strømmen er der når remoten er av?

 

har jordet forsterkere i hjulbrønnen, i metall"broa" som holder fast reservehjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkerene var koblet til batteriet når jeg koblet opp høytalerkablene, men headuniten hadde ingen strøm. Har det noe å si om strømmen er der når remoten er av?

 

har jordet forsterkere i hjulbrønnen, i metall"broa" som holder fast reservehjulet.

 

Det er et alt for dårlig jordingspunkt. Gjør som Thomas sier, og fest den til et av setebeltefestene baki, evt strkk kabel helt til batteriet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår