Gå til innhold

Audi 100 1993 - starter fint, men "dau"

Ranger emnet


daniesands

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har noen problemer med Audien min og det kan være alt ifra en liten kabel til ett større problem.

 

Det som er problemet er at når jeg trykker på gassen går ikke bilen opp i turtall/fart.

Rett og slett som bilen er "dau" - men den starter som en klokke og ligger litt opp og ned på turtallet på tomgang.

 

Har sjekket bensintank og trur det kan være kondens i bensintanken. Jeg prøvde å fylle på kondensfjerner etter jeg har fylt på bensin og bilen ble bedre, men neste dag eller noen timer senere ble den bare værre.

 

Kansje det har noe med pluggene å gjøre? et sylinder som er ødelagt? veldig mye kondens? En vaumslange som er dårlig/holl i?

 

img0264js.jpg

Etter bildet har jeg fått tak i klare blinkerse framme og røde blinklys bake.

 

Takk for svar!

Endret av daniesands

1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å sjekke tenningstidspunkt og om lambda er tett.

 

Er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det siden jeg ikke har hatt audi, men igjen - ingen spørsmål er for domme.

Hvor ligger lambda henne? og hvordan kan den bli tett?

 

Og jeg har nettopp idag byttet plugger, rotor og det "rotor lokket" hvor du fester de 5 pluggene :P

 

Har opplastet video som er MYE lettere å se /skjønne :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=5RiFVFPGA_8

0:16 - sjekker jeg tomgangsregulator'en

0:25 - hører du en vacumlyd ifra tomgangsregulator'en - som jeg aldri har hørt før ?

 

Ellers på video'en hører du hvordan lyd motoren lager når jeg trykker på gassen eller når jeg har gassen i "bånn".

Endret av daniesands

1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg tenkte på når jeg skrev sjekk at lambda er tett ;) Uansett, lambda sitter påskrudd rett på oversiden i forkant av katalysatoren, men glem denne inntil videre.

 

Går motoren på alle sylindrene? Hørtes ikke slik ut.

Sjekk alle slanger som står i forbindelse med innsuget for hull eller sprekker. Når du tar av pluggen på tomgangsregulatoren (ISV) så skal turtallet gå ned, ikke opp.

Sjekk slangene tilkoplet ISV, de ligger mellom øvre- og nedre del av innsuget. Sjekk grundig gummibelgen mellom bensinmengdefordeler og gasspjeld, samt slange for veivhusventilasjon (på blokka). Se bilde under over slanger du må sjekke.

 

VakuumAAR.jpg

 

Sjekk også den tynne slangen koplet til bak på nedre del av innsuget.

Airshroud.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår