Gå til innhold

Dunkelyd når jeg slipper gassen.

Ranger emnet


Glennarn

Anbefalte innlegg

Heisann!

Henta meg 94 mod golf 3 2,0 GTI 16v igår, er super fornøyd med bilen bortsett fra når jeg slipper gassen fort så smeller det :s Kjører jeg over 80 så skjer det ikke men under 80 skjer det også når det regner skjer det heller ikke..

Har sjekket hjullager, skrudd igjen hjulboltene også sjekka motorfestene, alt virker greit der..

 

Noen som vet hva det kan være ?

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være motorfestet som sitter bak ved girkassa (hadde en Jetta II for mange år siden og opplevde dette - om det er lik konstruksjon på treern vet jeg ikke). Hvordan er det når du rygger?

 

Det bakre motorfestet var litt vanskelig å komme til husker jeg, og dessuten ser de jo rimelig greie ut når bilen står i ro. Derfor bør du ta en grundigere titt på de motorfestene som får strekkbelastninger ved motorbrems og rygging.

Endret av Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt svar!

 

Er det samme når jeg rygger som når jeg kjører rett fram, så skal undersøke litt nermere! : )

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke motorfestene skikkelig, er veldig irriterende..

 

Over til noe annet, gidder ikke å lage en ny tråd i håp om noen kanskje ser dette her også.

Kupèvifta virker ikke, satt direkte strøm innpå den og da virka den, prøvde annet "bryter" pannel men det virka heller ikke. Tok av kontakta på vifta men ingen strøm tid, tok også av kontakta bakpå bryteren og der var det strøm.. Altså, går strøm ifra bryteren men ikke på stikket som går innpå vifta, sikringa er like hel også.. Finnes det noe relet ?

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det bryterpanelet jeg prøvde er også ødelagt ?

 

Jeg festa ikke noen wire på den, tok bare kontakta inni det "nye".

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ut ifra det du skriver så er bryteren ødelagt. Du måler spenning inn til den men ikke ut fra den.

 

Er en tråd her som muligens kan hjelpe; http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-3/179000-coupevifte-virker-ikke.html

 

Brøt på de kobber greiene bak dekselet og da virka den. Men går ikke ann å regulere hastigheten :s

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Fant du ut hva den dunkelyden var, det høres veldig likt ut som den ulyd som er kommet i bilen min.

Jeg har også bytta girkassa for noen år tilbake, bora er jo veldig lik golfen bare at det har en lengre rompe.

Så derfor tenkte jeg at det kunne være det samme feilen på min bil som du hadde.

Håper på et svar, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår