Jump to content

Sonata, 2000, 2.0l Bensin 16V - tips til steder med brukte eller uoriginale deler?

Rate this topic

EvenEggerud
 Share

Recommended Posts

Hei, for en ukes tid siden sendte jeg bilen min på en liten sjekk hos et verksted. Det de fant var:

Begge drivledd forann måtte byttes (Går ut ifra at det var de ytre) og jeg har en liten lekasje bak i motoren et sted, mekanikeren trodde det var simringer som måtte byttes eller noe sånt. I samma slengen må registerreim byttes og eventuelt vannpumpe.

Jeg kan ikke stort om bil og leser egentlig rett ifra prisanslaget.

Jeg har også et problem med panseret mitt. Det vil "låse" seg men ikke lukke seg helt igjen, så jeg får ikke panserert i frontruten men det legger seg ikke pent igjen som den pleide.

Bilen har gått 230'000. Jeg har bare hatt den ett år og kjørt rundt 20'000. Det eneste jeg personlig har gjort med bilen er å fått skiftet ut servopumpen.

Jeg er lærling så jeg har ikke så veldig mange kroner å rutte med og håper at noen kanskje har råd til sider/steder man kan finne brukte eller uoriginale deler til bilen min? Verkstedet ville ha 16'000,- for alle dele pluss arbeidstimer og det har jeg virkelig ikke råd til!

Setter pris på all hjelp! :)

-Even

Hei

Se etter deler fra USA eller Korea, der er det penger å spare.. Har flere gode forslag til nettsider du kan høre med.

Panserlåsen din er mest sannsynlig bare en bagatell.

Drivleddene er vel kanskje det eneste som koster litt i deler.. Kan jo se litt rundt på huggerier etter hele drivakslinger. Alt i alt er jo dette greie reperasjoner, men tviler ikke på at verksted tar 16k eller mer for dette. Personlig hadde jeg aldri kostet på det selv.. men så hadde jeg jo kunne gjort alt selv også.

Hyundai Forum Norge: www.hyundaiforumnorge.com

97 Hyundai RD Coupe 2.0L

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By gst93
      Hva er intervallene på bytte av reg reim på Volvo v60? D3 motor, 2012 modell automat. 
    • By Thomasz05
      Hei! 

Har en W204 2010 modell og har kjøpt meg panser stjerne. Ville bytte fra emblem til stjerne da jeg personlig synes det ser bedre ut. Bilen jeg kjøpte den ifra er en w210 2000 mod. 

virker ikke helt som om den passer i form av at emblemet ikke fyller hullet helt. Skal det være slik eller har jeg kjøpt feil stjerne til min type bil?

takk på forhånd!
    • By nimioht
      Hei, har en transporter T5 som rister i hele karosseriet når jeg kjører på vei generelt, samme åssen vei. det er værst da jeg svinger litt mot høyre å litt rett frem, men værst da jeg svinger mot høyre, skjer ved akselasjon å ved å beholde farten, fks 80km/h. har hatt bilen til verksted dem gikk over alle foringer osv, fant ingen ting. bare at fjærtårnslager er dårlige.
      plutserlig kan også feilen være borte i 1 times tid så kommer den igjen. å når jeg sier det rister, så mener jeg som faen
      har noen peiling ? 
    • By Gjest123
      Hei! Har nylig kjøpt en brukt Mercedes-Benz sprinter 2001-modell. Km.stand: 395 000 km. I går ble den kjørt fra selger til kjøper (1 times kjøring), noe som vel og merke er mer enn den har blitt kjørt det siste halvåret. Da jeg parkerte den i går, kom det en høy "blåselyd" fra under panseret, på samme side som motoren. Lyden ga seg etterhvert, men hadde dukket opp igjen da jeg sto opp i dag tidlig. Siden har blåselyden vært der (i hvert fall tre timer). Blåselyden går fra sterk, -til svak og til sterkere igjen. Hva kan dette skyldes?
    • By mariusaulie
      Hei. 
      Har en Avensis 03/04 modell. T25. Diesel 2.0 D-4D.
      Må bytte registerreim da denne ikke har vært byttet på 100 000 km, lønner det da isåfall og bytte vannpumpe i tillegg? Isåfall, hvorfor?
      Og jeg ser på autodoc og lignende sider for bildeler at det er priser på feks registerreim sett fra 700 kr og helt opp til 1500 kr. Regner med det er noe forskjell på kvaliteten fra disse forskjellige merkene? Ser alt fra SNR til Gates til GK til Boch til Dayco til Continentech osv. Er utallige. Og alle skal visst passe min bil. Vil såklart ha så billig som mulig, men hvem er bra merker på slike sider?
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy