Gå til innhold

Sonata, 2000, 2.0l Bensin 16V - tips til steder med brukte eller uoriginale deler?

Ranger emnet


EvenEggerud

Anbefalte innlegg

Hei, for en ukes tid siden sendte jeg bilen min på en liten sjekk hos et verksted. Det de fant var:

Begge drivledd forann måtte byttes (Går ut ifra at det var de ytre) og jeg har en liten lekasje bak i motoren et sted, mekanikeren trodde det var simringer som måtte byttes eller noe sånt. I samma slengen må registerreim byttes og eventuelt vannpumpe.

 

Jeg kan ikke stort om bil og leser egentlig rett ifra prisanslaget.

Jeg har også et problem med panseret mitt. Det vil "låse" seg men ikke lukke seg helt igjen, så jeg får ikke panserert i frontruten men det legger seg ikke pent igjen som den pleide.

 

Bilen har gått 230'000. Jeg har bare hatt den ett år og kjørt rundt 20'000. Det eneste jeg personlig har gjort med bilen er å fått skiftet ut servopumpen.

 

Jeg er lærling så jeg har ikke så veldig mange kroner å rutte med og håper at noen kanskje har råd til sider/steder man kan finne brukte eller uoriginale deler til bilen min? Verkstedet ville ha 16'000,- for alle dele pluss arbeidstimer og det har jeg virkelig ikke råd til!

 

Setter pris på all hjelp! :)

-Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Se etter deler fra USA eller Korea, der er det penger å spare.. Har flere gode forslag til nettsider du kan høre med.

 

Panserlåsen din er mest sannsynlig bare en bagatell.

 

Drivleddene er vel kanskje det eneste som koster litt i deler.. Kan jo se litt rundt på huggerier etter hele drivakslinger. Alt i alt er jo dette greie reperasjoner, men tviler ikke på at verksted tar 16k eller mer for dette. Personlig hadde jeg aldri kostet på det selv.. men så hadde jeg jo kunne gjort alt selv også.

Hyundai Forum Norge: www.hyundaiforumnorge.com

 

97 Hyundai RD Coupe 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår