Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
torkil h skogesal

trimming av 3.8l v6

Rate this topic

Recommended Posts

Har en pontiac bonneville 1990 mod. Det sitte en 3.8l v6 i den og har lyst til å kjøpe k&n filter og kanskje en chip. men er dette lurt eller er det andre ting jeg heller burde gjøre for å få mere gamp? Noen som vet ca hvor mye hk jeg vil få med dette? er orginalt 167hk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er jo en helt annen motor enn det du har.

 

Legg heller pengene du vil bruke på trimming i en god service på bilen, den har det mye bedre da.Eller ta deg en sydentur!

 

He he ja har vist trodd helt feil når det gjelder chip, kanskje det blir en sydenstur istedet:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kva slags motor er det i Ford Econoline du prater om?

Er iallefall ein del av dei som har turbo.(ifølge finn annonsene)

 

Vil du ha ha sprekere bil, so må du nok enten bytt bil eller motor.

 

Det er den 7.3 med turbo. de har originalt 211hk, men med 7stegs chip kan den jo få godt over 400hk på diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, da er det jo turbo. Som eg nevnte, so er det jo motor med turbo/kompressor at det er ein del å hente med chiptrimming.

Du har jo ikkje turbo eller kompressor på din bil, so det er omtrent ingenting å hente med chiptrimming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som du sikkert har forstått så er det bare i enkelte spesielle tilfeller av dieselbiler med turbo der du kan klare å hente bortimot dobbel effekt ved kun å "chippe" den.

 

Skal du ha mer ut av din så kan du vel starte med å få tak i et større innsug og undersøke om du kan få tak i noe performance cam's til den. Bare å ringe noen delesjapper for amcar eller google litt og handle fra usa.

 

Men vil egentlig heller anbefale deg å begynne å bli litt kjent med motoren i bilen din, hvordan ting funker og henger sammen, osv.. for virker ikke som du har helt oversikten der...

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.8 seksern til pontiac er ca en buick motor, design ca som en Rover\Buick v8 minus 2 sylindre. Populært å turbolade disse i usa, tåler ganske mye før de kneler. Noen kom med Eaton E90 kompressor originalt, går jo an å se om du får tak i en slik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

den kom jo med 205hk 1992 og den kom med 240hk 1996, kan jo motntere kompressor eller turbo, men hvis du ikke har noe kjempe forhold til bilen så bedre å annskaffe seg en bil med v8 og som trekker bak du får jo alt v8, for du ryker på 30000+++kr hvis du skal få noe stor effekt økning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.