Gå til innhold

Styling og loffepotte ved eu godkjenning

Ranger emnet


Xtrike

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om hvordan de tar dette med styling slikt ved eu kontroll? Er det noe begrensninger? Eller må jeg rett og slett skru bilen orginal? Har loffepotte på bilen, så den bråker jo mer en det den skal men vil dette være noe de bryr seg om?

 

Takk for alle svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den holder seg under maks grensen på avgass og støykrav og den er E-merket (og evt. Tüv papirer - usikker om du må ha det) så er det ikke noe problem med "loffepotte"

 

Stylingen må godkjennes og det skal foreligge Tüv papirer.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stylingen må ikke godkjennes nei. da har ihvertfall du vert på et meget nazi verksted.

så lenge stylingen (front, bakfanger, skjørt, spoiler) ikke har noen spisse kanter eller noe så er det som regel trygt, dvs, aluvinger er litt på kanten, men det kommer som regel igjennom. og spoiler må ikke være breiere enn bilen.

med widebodykit gjelder andre regler som må godkjennes hos BT.

front og baklykter på være e-merket eller dot-merket.

senkesett/coilovers bør helst ha tuv papir eller godkjent i vognkort (kan være du og må bevise en evt. hjulstilling etter senk).

felger må ikke ha et innpress som er + eller - 7,5mm enn org. og det er og noe med 5% avvik frå orginal rulleomkrets.

eksos som sagt over må være innenfor rammene for lyd og avgass, tror ikke Tüv godkjent eksos blir godkjent om lyd er for høy.

ratt må være tuv godkjent. i 2 dørs biler må du ha vipperygg om du har bakseter (noen verksteder vil kanskje også kreve godkjenning på stolene, men det er de færreste tror jeg).

ikke lov med streamers, klistremerke eller soting i front og siderute fremme.

 

da har jeg vel vært innom det viktigste.

de fleste ting vil nok variere litt fra verksted til verksted, noen sjekker bare om bilen er kjørbar uten noen litt værre feil, mens noen kan kreve dokumentasjon på alt.

de fleste verksteder kontrollere stort sett, senk, hjul, rutene, lykter og eksos.

 

håper det hjalp litt.

Endret av wildstyle

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kommer HEEEELT ann på hvordan verksted du er på.. Sist bilen min var på eukontroll ble den godkjent med 1 av 2 fester til baksete knekt, batteriet var ikke festet og ene frontlykta var bare festet med sånn ståltråd man knyter armerings-jern med.. men på lappen fikk jeg annmerkning på vindusviskeren bak, da den var slitt :P

HPI Savage 25 Limited Edition

Tamiya Subaru Impreza

95' Citroen ZX 1.4i

GT: Frzagmr

PSN: uaij446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår