Jump to content

SELGES: Volkswagen Golf 3, 5-dørs, 1.4, 328500 km, 1. eier fra ny, Årsavgift!!!

Rate this topic


VAGfan
 Share

Recommended Posts

Hei!

 

Selger familiens bil nr.2 som mine foreldre kjøpte ny fra VW-merkeforhandler i Bergen i 1995. Modellen er en kongeblå 1.4 CL m/ servostyring og 5-trinns girkasse. Årsavgift betalt.

 

Bilen har gått 328500 km fra ny, og har blitt vedlikeholdt (delvis servicehefte, og en tykk ringperm med kvitteringer og papirer). Bilen stod i oppvarmet garasje fram til 2007. Det følger med gode sommerdekk (Continental) på lettmetallfelg og gode vinterdekk (piggfri) på stålfelg samt. Thule takbøyler.

 

Bilen ble sist EU-godkjent 16.10.2009 og må godkjennes før 30.11.2011

 

Viktig informasjon til evt. kjøper:

 

1) Bilen har "overflaterust" på bakluken (stripe)

2) Det er rust på hjørnene nede ved dørene, samt. rust på kanalene på begge sider

3) Parkeringsripe på venstre forskjerm som har fått en rustflekk (3 cm)

4) Mangler de to hvite reflektorene i støtfangeren fremme

5) Høyre blinklys blinker veldig fort, mens venstre blinklys fungerer som normalt

6) Varmeapparatet fungerer kun på viftetrinn 1-2-4, men temperaturstyringen er i orden

7) Radiatoren bør skiftes da den lekker litt kjølevæske

8) Rattet er litt skjevt, dvs. at "rett fram med forhjulene" oppnås når rattet er "litt til høyre"

 

Bilen har 2 stk. orginalnøkler og står hjemme hos mine foreldre rundt 10 min fra Bergen sentrum.

 

Bilen skal selges! Åpen for alle bud over vrakpant, selges på dagen til riktig pris.

 

Ta kontakt/sms på 458 72 468 for mer informasjon/bud

Edited by VAGfan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By veegard
      Jeg har en 2002 Audi A4 som det må byttes vannpumpe på.
      Tenkte også å ta EU-kontroll samme sted og fikse de tingene jeg ikke ønsker å ta selv.
      Så det må være et sted med flinke folk, men helst rimeligere enn merkeverksted. Hvis noen har noen gode anbefalinger, tas det imot med stor takk!
       
    • By Bøkan
      Heisan,
      Trenger diagnose i Bergen på en Audi Allroad 2,5 TDI, 2002 mod. Har problemer med luftfjæring og termostat.
      Helst så snart som mulig.
       
    • By kevinkletteng
      Hei, jeg har tenkt en stund og lest litt på forskjellige forum og kommet fram til at jeg vil starte et motorprosjekt som innebærer å bytte blokka på min golf 2 1,8 8v GL til en 2,0L 8v GTI blokk.
       
      De jeg har sett som har gjort dette har brukt AGG blokka 2.0 blokka fra MK3 gti 8v og toppen fra MK2 GTI 8v.
      Men da jeg har bare en GL så lurer jeg da på hva som er forskjellen på toppene til GL og GTI, og om det kan være nok å bare bytte kammen(?)
       
      Jeg vet at det er mye mer å hente på vr6 og 1,8T men jeg er bare ute eter et enkelt prosjekt og mer bunndrag på bilen ikke en maskin på 200+hk.
       
      Takker for svar!  
    • By MondeoSindre
      Hei, har en Golf 3 1,6 96 mod med injection. Problemet her er at når bilen er kald starter den, mister plutselig turtall og dør. For å holde bilen i gang før jeg kjører må jeg holde gassen inne. Den har også en tendens til å dø ut i kryss rett etter start.
      Når bilen er varm går det helt fint, men kan noen ganger gå opp og ned på turtall rett etter en varm start uten å dø ut.
      Temp.sensor i instrumentpanel bruker lang tid før den går midt på, (ca 90?) grader. Luft inne i bil er varm og bra.
      Det er ingen fusking ved pådrag.
       
      Jeg har byttet:
      -Plugger
      -Tennledninger
      -Fordelerlokk
      -Rotor
      -Luftfilter
       
      Vakuumslange fra innsug til bremsekraftforsterker ser bra ut.
       
      Har også målt på luft.temp sensor som går inn i den store alu-blokka over motoren, innsuget. Denne viser ca 9-800 ohm etter kjøring.
      På kjølevanntemp.sensor målte jeg 250 ohm ca. Lufta er jo kaldere enn vann, derfor er det vel selvforklarende at resistansen er høyere på lufttempen.
       
      Siden disse følerene virker ok, begynner jeg å mistenke lambdasonden. Er det noen som har en forklaring på hvordan jeg kan feilsøke på denne eller noe annet som kan være galt på bilen? Eller er det bare å hive den på verksted for å la noen med mer peiling feilsøke her?
      Kan også nevne at når jeg tok ut ledning til lufttemp-måler skjedde det ingenting, mens når jeg dro ut ledning til kjøletemp.måler døde motoren nesten.
       
      Mvh
      Sindre
       
      Red 18.41:
      Prøvde å koble ut lambdasonden med lunken motor. Ingen endring ved kjøring. På denne temperaturen er motoren stabil på tomgang med eller uten lambdasonden. Skal teste igjen når bilen er helt kald og se om det er noen forskjell.
      Mao, ingen endring med lambdasonde koblet ut.
       
      Red:21.21
      Ingen forskjell med lambda utkoblet, dør fortsatt når den er kald. Er det noen som helst flere feilkilder her? 
    • By larsimani
      Heisann! Golfen gasser av seg selv når jeg kjører, jeg kan til og med kjenne gasspedalen gå ned!!?? OG - Avogtil så kjenner jeg at det rykker og napper i bilen (falsk luft?) når jeg kjører og hvis jeg da stopper foran kryss så ruser den seg opp i 5 sek også faller den rett ned til kanskje 5000 omrd også blir den kvelt... for samme hvor mye jeg gasser og holde bilen i livet så rykker han og napper og lever sitt eget liv og tilslutt blir kvelt.
       
      samme hva jeg gjør for å få start på an igjen, så vil an ikke starte, men hvis jeg venter 10-15 min så starter han akkurat som ingenting har skjedd?? Dette skjer med gjevne mellomrom itillegg til dette så går han jo som nevnt ujevnt på tomgang, han går opp og ned i turtall?? Har også opp levd at jeg har hatt han på tomgang så har den blir kvelt uten at turtallet har godt opp.. er det falsk luft? har lett men ikke funnet noe, heller ikke under den pakningen med spjælet.. Kan det være en sensor?? Takker for gode svar og forklaringer
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy