Gå til innhold

Nye bremseskiver til min Audi A4 97

Ranger emnet


alexan0204

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Endelig har jeg kjøpt meg bil! Det endte opp med en Audi A4 Stasjonsvogn 97 modell.

 

Men det er nok en del ting som må fikses før jeg blir fornøyd.

Når jeg bremser (gjerne fra høyere hastigheter 40km/t +) hakker hele bilen. Det er ikke voldsomt men nok til at både fører og passasjerer i bilen merker det. For ikke og snakke om lyden da.....

 

Har testet bremser og ABS, uten noen feil. Jeg regner derfor med at det ikke er uforsvarlig og kjøre med. Men vil gjerne få dette fikset.

 

Jeg er ingen bilguru, og har liten kompetanse innen motor og lignende. (er flymekanikker, men det snakker vi ikke om på bilforum:) )

 

Det har vært snakk om en ABS ring som kan være slitt, men jeg har liten tro på at det er problemet. Heller varmgang i bremseskivene slik at disse har formet seg og calipsen tar ujevnt på skivene. Det er bare en teori jeg har lagd. Hva tenker dere om det?

 

Hvis det er problemet vil jo løsningen være og bytte skiver. Hvor kan jeg skaffe dette (15" felg)? Jeg er ikke så gira på orginaldeler. Nok en gang. Dere vet best, så tar imot alle tips som er verdige og ta imot :)

 

Håper på svar!

Endret av alexan0204
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok kast eller ujevnheter i bremseskive®, gjerne som følge av rust eller varmgang. Skift skiver OG klosser, dette fås kjøpt over alt. Husk at Møller av og til er billigere på slitedeler enn f.eks. MECA, mekonomen osv. Biltema er nok billigst, men du får det du betaler for.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er varmgang i bremsene så trenger det jo ikke å være så fryktelig dumt å bytte både skiver og klosser for å være på den sikre siden, biltema skivene er ikke av god kvalitet. Kjenne flere som har vært veldig misfornøyd med levetiden på disse delene fra biltema. Om du ikke finner noe på foreksempel http://www.norskbildelesenter.no så er det uheldigvis Møller som vil bli det smarteste valget. Bremser er jo veldig viktige deler som ikke bør være noen feil på, og det innebærer også at de må være av kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar gutter.

Da kan vi vel fastslå at det er skrivene og evt. klosser det er noe snags i.

 

Var innom biltema idag og hørte om de hadde skivene. De koster 490 kr per stykk. Det kom jo ikke som noen overraskelse at disse ikke er av topp kvalitet.

 

Ettersom jeg har kjøpt ny leilighet etc.. Er ikke økonomien på topp. Ville det kanskje vært smart og kjøpt kun skiver først og se om det hjalp, deretter klosser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ville være lurest å bytte klosser om su skal bytte skiver.

Klossene vil være slitt etter den slitte profilen på skivene og vil ikke passe godt inntil nye skiver.

 

Jeg har Biltema skiver (og tror det er Biltema klosser også) på en Vento. Funker helt topp!

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår