Gå til innhold

IDIOTISK kjøring av Motorsykkel!!!

Ranger emnet


Hansen89

Anbefalte innlegg

Selv om du ligger i 110 i 50 sona så fatter jeg ikke hvorfor du skal leke politi og sperre for en MC som kommer bak. Hvis du hadde lagt deg 0,5 meter lenger til høyre uten å bremse i samme fart så kunne han kjørt videre og du hadde værken tapt tid eller drivstoff på det. Jeg skjønner meg rett og slett ikke på IDIOTISK kjøring av bil som du holder på med.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjære her Hansen89, bytt profilnavn til Hansen98............ Du oppfører deg som en 13-åring.

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samarbeid i trafikken er viktig for å unngå unødvendige ulykker/nestenulykker, samt å få en bedre flyt. Å slippe forbi en mc er et av samarbeidene som av og til er nødvendig. Samme som når en tung semitrailer blinker på en strekke for å gi tegn til bilistene bak at 'nå er det klart for å kjøre forbi'. Det har ikke noe å si hvor fort du kjører, men hvor fort den som ligger bak vil kjøre. Han vil bli like irritert som deg fordi du ikke slipper han forbi, som du blir som nekter å slippe han forbi. TULLETE å ikke slippe forbi når det er så enkelt som det var i dette tilfellet.

 

Det finnes mange idioter på sykkel, men det er ingen unnskyldning for å være idiot bak rattet. Da er dere like gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde lignende hendelse med 200sx'en. Kjørte på en slette i Halden med 2 biler bak meg som begge var venner av meg. Så kommer det en harley forbi begge de 2 i hundre og helvette, når han kjørte opp ved meg så gasset jeg også på. Han ble så sur at han kjørte inn foran meg og stoppet meg, gikk av sykkelen og truet med å slå til meg nestegang jeg kjørte sånn. Jeg sa til han er du tett i huet eller som skal kjøre forbi folk i sving. Så kjørte vi bare videre før han fikk start på den, så kom han sikkert forbi i 180 i 70 sona etterpå.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende hendelse med 200sx'en. Kjørte på en slette i Halden med 2 biler bak meg som begge var venner av meg. Så kommer det en harley forbi begge de 2 i hundre og helvette, når han kjørte opp ved meg så gasset jeg også på. Han ble så sur at han kjørte inn foran meg og stoppet meg, gikk av sykkelen og truet med å slå til meg nestegang jeg kjørte sånn. Jeg sa til han er du tett i huet eller som skal kjøre forbi folk i sving. Så kjørte vi bare videre før han fikk start på den, så kom han sikkert forbi i 180 i 70 sona etterpå.

 

Men kjære jesus. Hvorfor ikke bare la han kjøre forbi?

 

Når en motorsykkel suser forbi meg og vil legge seg forann meg lar jeg han gjøre det, enkelt og greit. Jeg ser heller ikke noe problem at motorsykler kjører forbi eller legger seg inn forann meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansen og RobinDrift m.f; skummelt å lese at dere faktisk står inne for slike holdninger, og synes det er en grei måte å håndtere slike situasjoner på.

 

Det finnes ingen berettiget grunn til å gjøre en situasjon - som dere selv opplever som påtrengende, og skummel - til en ytterligere risikabel situasjon for dere begge. Man skal ha forståelse for at folk kjører forskjellig, spesielt i et trafikkbilde som inkluderer forskjellige kjøretøy. Bil-mc-forholdet er allerede svært utsatt, hovedsaklig på grunn av bilisters negative holdninger overfor motorsyklistene (i ubetydelig grad motsatt. De fleste motorsyklister er faktisk bilister også). Ikke vær så lite gjennomtenkt at dere kommer med affektuttalelser som å 'bare kjøre dem ned' osv.. Det blir bare fullstendig usaklig. Og om dere faktisk står inne for det, burde dere strengt tatt holdt dere unna trafikken, holdt dere hjemme, helst uten nettilgang til å spre tøvet videre.

 

Det er lov å bruke hodet

Endret av zukibaiker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende hendelse med 200sx'en. Kjørte på en slette i Halden med 2 biler bak meg som begge var venner av meg. Så kommer det en harley forbi begge de 2 i hundre og helvette, når han kjørte opp ved meg så gasset jeg også på. Han ble så sur at han kjørte inn foran meg og stoppet meg, gikk av sykkelen og truet med å slå til meg nestegang jeg kjørte sånn. Jeg sa til han er du tett i huet eller som skal kjøre forbi folk i sving. Så kjørte vi bare videre før han fikk start på den, så kom han sikkert forbi i 180 i 70 sona etterpå.

 

Som andre sier her: En ting er at han gjør noe dumt. En annen ting er at du forsøker å gjøre deg til drapsmann ved ikke å slippe idioten inn....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk er vel enig at MANGE ikke alle! Mc-førerer kjører som noen forbanna tullinger?! Ikke mange som har respekt for medtrafikanter og trafikk regler.. Som f.eks Hansen: Når veien blir delt med Murvegg så er det jo hel dekkende gul midtstripe, da er det jo STRENGT FORUDT å kjøre forbi! Er jo samme reglene for en motorsykkel som for en bil, dette vet jeg jo har lett lappen! og bil lappen...

 

Så Hansen har jo ikke satt Mc-føreren i fare, det var Mc-føreren som satte seg selv i fare ved å gjøre noe ulovlig.

 

Å syns kjøremåten deres er skummel medtanke på hvor mer utsatt de er på en sykkel i forhold til bil. Så folk må ikke bare hakke på oppførselen til folk som ikke liker at mc-førerer kjører ulovlig?

 

Robin: Greit nok, du skulle vel ikke gitt mer gass hvis det var rett før en sving. Neste gang slepp de forbi og kjør etter de, få de til å stoppe å tru me å slå han hvis han gjør det igjen... Å hvis han sier du er tett i huet da, så bare slår du :P hehe

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk er vel enig at MANGE ikke alle! Mc-førerer kjører som noen forbanna tullinger?! Ikke mange som har respekt for medtrafikanter og trafikk regler.. Som f.eks Hansen: Når veien blir delt med Murvegg så er det jo hel dekkende gul midtstripe, da er det jo STRENGT FORUDT å kjøre forbi! Er jo samme reglene for en motorsykkel som for en bil, dette vet jeg jo har lett lappen! og bil lappen...

 

Så Hansen har jo ikke satt Mc-føreren i fare, det var Mc-føreren som satte seg selv i fare ved å gjøre noe ulovlig.

 

Å syns kjøremåten deres er skummel medtanke på hvor mer utsatt de er på en sykkel i forhold til bil. Så folk må ikke bare hakke på oppførselen til folk som ikke liker at mc-førerer kjører ulovlig?

 

Robin: Greit nok, du skulle vel ikke gitt mer gass hvis det var rett før en sving. Neste gang slepp de forbi og kjør etter de, få de til å stoppe å tru me å slå han hvis han gjør det igjen... Å hvis han sier du er tett i huet da, så bare slår du :P hehe

Hvor mange vet du om som er blitt skadet/drept av å bli påkjørt av en motorsykkel når de selv satt i bil?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh. Mennesker som leker politi er det værste jeg vet. Blir ofte blinket på med fjernlys når jeg kjører forbi der det er doble striper, selv om dette er på 2km lange strekker med fri sikt kl 4 om morran.

 

Hvis du er så nervøs at du ikke tør og slippe forbi en sykkel på en vei som er "litt breiere enn normalt", evt. at du tror du skal håndheve loven (leke politi) når han vil forbi, er det vel du som ikke har noe i trafikken og gjøre.

 

Men det forsvarer fortsatt på ingen måte oppførselen til han på sykkelen etter han kom forbi...

Endret av lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår