Gå til innhold

Ranger emnet


E30boy

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om denne forsterkeren RF T40001BD er noe bra, har meget lite peiling om forsterker så trenger hjelp. har fått et tilbud om å kjøpe 1 stykk sånnen forsterker til 10 tusen, BRUKT og UTEN kvittering, bør jeg holde meg unna eller slå til ?

skal drive 4 stykk 12'' JBL Power Series® P1222

Tips om eventuelt andre forsterkere som kan drive disse subbene for en billig penge, mottas med stor takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker fint den, men den er dessverre overpriset delux, så det å betale 10k for en brukt sånn, er galskap. Og til de subene så blir det overkill.

Subene er oppgitt til 400w rms, og bør da ha minst 400w rms pr stk, så du kommer langt med feks denne: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/helix-spxl1000-competition-1x1750w-rms-1-ohm og kjøre i 1ohm.

Evt 2stk av denne: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/dynabel-bf4501 og kjøre 2suber på hver, i 2ohm

Du må jo også tenke på at du skal ha strøm til dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg bør Ikke kjøpe altså?

Har vurdert 1 stykk Dynabel 7501 da til disse subbene men vet ikke hvor mye kraft som trengs...

bør jeg kjøpe 1 batteri til eller kjøpe 1 stort ett til både 'bilen' og anlegget?

og forresten, noen som har erfaring med disse subwooferne, både gode og vonde erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subene funker greit de, ikke førstevalget mitt, men funker greit.

Med en Dynabel bf 7501 så har du bra med kraft til disse suben.

Men hvor stor dynamo har du? og hvilken forsterker til (front)høyttalere??

Et skikkelig batteri er aldri dumt, men du bør absolutt oppgradere kablene mellom batteri og dynamo, og mellom batteri og chassie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for all hjelp :)

desverre så vet jeg ikke hvor stor dynamo det er på bilen, det er en Mercedes C180 95mod..

Står i nå dessverre bare mercedes sine orginal front høytalere, kjøpte meg 6x9 sånn fort og billig her en dag, red sun heter merket, ja jeg vet disse er dårlige, men må skynde meg og montere til sommeren og kjøpte de mest for de er billige..

Senere i sommer da Blir det E36 her i gården, og den skal det gjøres alt riktig på! her skal det svi i lommeboka : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk.men du vil betale 10k for forsterker pluss 10k i sub.du har "satans" mercedes sedan.bensin tank som er så festlig plassert.kast di 6x9 i søpla du TRENGER hullene for å få bassen inn i bilen.du trenger kun et godt frontsett eller 2.glem høyttalere bak du.så sparer du faktisk litt penger også.eller kjøp et bedre front sett...ps du har 90A dynamo hvis jeg ikke trar heeelt feil

 

 

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår