Jump to content

Problematisk automat-girkasse på en 2004' Verso

Rate this topic

Thomas Leggett
 Share

Recommended Posts

Det som skjer er at jeg kommer kjørende, helt vanlig, da plutselig jeg får opp ett varsellys med ett gult utropstegn. Bilen setter seg selv i fri så jeg bare renner, og i gir-indikatoren på dashbordet kommer bare opp N for neutral.

Jeg setter bilen i siden av veien, slår av motoren i etpar minutter, så starter jeg, setter giret tilbake i gir, og alt som er det skal igjen. Dette var altså bare etpar minutter om gangen.

Utifra dette ville jeg trodd det var snakk om en overoppheting av ett slag, men dette kan skje 4-5 ganger på en kilometer, for så plutselig å ikke skje på en måned, eller iallefall etpar uker.

Er slettes ikke bil-kjenner, men håper på å få en pekepinn om hva det kan være. Jeg vet at girkassa 'svetter' litt, men kan dette være indikasjon på lite olje i girkassa tro?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Knappertappen
      Hei! Vurderer å kjøpe en 2007 mod Audi A4 2,0 tdi 140hk. Automatkasse driver å tuller. Girer av seg selv når den ikke skal. Har skjønt at problemet ikke er helt uvanlig, men kan noen si noe om dette er lett å fikse eller ikke? Dyrt, billig? 
    • By Roavik
      Har problemer med å få tak i hel aksling venstre foran, noen som vet om en brukt? Dette er en 1,6 Automat, 2006, eller kanskje noen vet om andre modeller som har samme aksling?
    • By Andrestaal
      Jeg har støtt på ett problem med min 2005 toyota corolla verso 2.0 D4D. Bilen er kjørt 300 tusen km. Alle girene fungerer helt normalt, men fjerde gir fungerer ikke. Tredje gir hadde en liten periode der det spratt ut av gir mens jeg kjørte, men nå fungerer det helt fint igjen. Noen som vet hvor problemet kan ligge? Setter pris på alt av informasjon som kan komme til nytte. 

• By martinlol
      Hei,
      Meecedes E240 1998 med 722.609 girkasse 
      Forrige eier skifta girkasse, men den nykker når den skifter til 2. og 3. gir. De første girene (regner med det er 1. og 2.) skurrer når jeg letter på gassen. Jeg peila olja og fant ut at det var for mye olje på den. Har tappa ut litt og litt uten at det har blitt bedre. I går i 5. gir kom det noen voldsomme skurre- og gnisselyder. I tillegg var den vond å få i gir - både i R og D. Da jeg peila olja i går var det plutselig mer enn forrige gang. Tegn på at kassa har gått varm?
      I morges fungerte girkassen som før, men etter at jeg hadde peila giroljen med varm motor/gir var den igjen vanskelig å få i gir. Måtte gi gass for at den skulle slå inn i gir. Starta og stoppa bilen. Da gikk det bedre. Men det er stygge lyder fra girkassa - selv i P.
      Noen idé om hva som er galt? Mulig å redde girkassa?
      Kan nevne at jeg fikk bilen for vrakpant
      Takker for alle svar:)
    • By tombre
      Hei dere.  Samboer har en forester 2009 der varsellampe for høyderegulering av hovedlys har begynt å lyse.  Noen ganger blir varsellampe borte, altså kommer og går, mem som oftest lyser den.  Er det automatisk høyderegulator på hver frontlykt?   Mistenker dårlig kontakt i og med at den ikke lyser hele tiden.  Ikke lett å vite hvilken side feil er på.  Er dette noe et verksted kan finne ut av ved diagnose?   Noen som har innspill?  
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy