Gå til innhold

TDI går dårlig

Ranger emnet


Svenny

Anbefalte innlegg

Har en Audi 80 1.9 TDI 1994 90hk, går veldig dårlig og har ikke fullt turbotrykk før 3000 omdreininger, noen som har noe erfaring eller vet hva som kan være galt?

 

Forresten, er det noen som har bilde av hvordan alle slanger som går innpå turboen osv? En som har byttet om på vakumslangene å alt det der, så finner ikke ut hvordan det var.

Endret av Svenny

( )VW Passat B5 1.9 TDI

(x)Audi 80 B4 1.9 TDI

(x)VW Passat B3 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei Svenny

 

Har du blitt noe klokere når det gjelder problemet med bilen din?

 

Min far har også problemer med sin motor. 1,9 TDI fra 1994. Han har overhalt dysene nå og det resulterte i mindre rykking.. Bilen rykket ganske mye.

 

Nå er det dukket opp et nytt problem og det er at den er veldig "dau".. Orker ikkeno liksom.. Har du noe ide om hva det kan være?

 

Jeg fant en feil i dag da og det var at det var luftbobler i diselen ut fra filteret...

 

Har du noen andre ideer?

 

mvh Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har funnet ut, er at turboen er helt slitt så den har veldig dårlig virkning. Prøv å sjekk luftmengdemåleren, min var dårlig også, og da var den helt dau.

 

Har nå kjøpt ny turbo til min bil, får byttet den i helgen, så får håpe den blir bedre!

 

Vet du hva det koster for å overhale dysene?

 

Mvh Svenn Erik

( )VW Passat B5 1.9 TDI

(x)Audi 80 B4 1.9 TDI

(x)VW Passat B3 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oi, har ikke sett at du har svart.

 

Luftmengdemåleren sitter ved luftfilteret, en boks med en kontakt på, veldig lett å bytte, kostet meg 1000kr ca. på http://www.norskbildelesenter.no

og ble veldig bra etter det :)

 

Turbo kostet 3000 fra Ebay hvis jeg husker riktig, bytteturbo så hvis du sendte tilbake den gamle så får du 80 Euro tillbake.

( )VW Passat B5 1.9 TDI

(x)Audi 80 B4 1.9 TDI

(x)VW Passat B3 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår