Gå til innhold

Ranger emnet


Lasse Bidtnes

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen tips til høyttalere og forsterker til bilen min, en Opel Vectra b 96.

 

Planen er å kjøpe meg en 4- kanals forsterker og 4 stk 5 1/4 høyttalere. Basser og monoforsterker blir til å kjøpe meg senere.

Problemet er at jeg har ikke sykt peiling på alt som finnes der ute, men har litt.

 

Har lest om folk som har kjøpt seg infinity høyttalere til 3 lapper, men som var mer fornøyd med de gamle høyttalerne som kostet halvparten så mye.

 

Budsjettet er ikke så stort, ca 4000-6000 tusen for full pakke. Planen er "billigst som mulig".

 

Har sett litt på Rockford Fosgate, men har bare erfaring med de svindyre modellene. Noen som har noe å anbefale av forsterker og høyttalere? Andre merker også :)

 

Edit:

Hvis noen har tips/link til cd spiller(e) som er gode så hadde det vært fint. Pris: opp til 2500 kr

Endret av Lasse Bidtnes

Opel Vectra B 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Rockford Fosgate høyttalere og forsterkere? Pris opp til ca 6000 kr for 2 høyttalere eller pris opp til 5000 kr for forsterker?

 

Ja, jeg har solgt og testet det aller meste fra rockford, og det er ikke verdt pengen. Koster en hel masse, og spiller sånn midt på trèet.

Men du burde helt klart bytte spiller først, så skal du se du får deg en overraskelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne spilleren er bra og billig: http://www.pixmania.com/no/no/8758120/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-i.html

8300 og 7300 er også helt greie...

Har du ikke høyttalere i bakdørene nå?

 

Knallbra forsterker: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/4-kanaler/audison-lrx-45-4x75w-rms

Fronthøyttalere: http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/focal-is165-integration

Så bruker du de høyttalerene du har bak, eller disse: http://www.judysbilstereo.no/coax/65/audio-system-co-165-plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså lasse flyttet fra hurdalen? :P focal er krem saker :P ville gått for det, som cossie sier RF betaler du med for bare merket, var en gang veldig bra synes jeg men har gått litt nedover de siste 8-10 årene. ville helt klart gått for den audison forsterkeren, den sammen med noen focal høytalere er oppskrift på suksses

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petteraldo: Ja, det er en stund siden det. Men hvordan vet du det? :P

 

Det ble ikke Audison forsterkeren, det ble dynaBel BF0756. Så nå gjenstår høyttalere, tror nok det blir focal, men har tittet litt på Cadence. Noen som vet hvordan kvalitet/lyden er på Cadence og Focal?

 

Eller noen som har noe tips? Link hvis dere har :)

Opel Vectra B 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe vet mye jeg :P gikk i parralell klasse med broren din på eidsvoll og var nabo til karina R fra gjerdrum ;) heter da egentlig roger :P

 

ville klart godt for focal, ville nå også godt for den audisonen jeg da men det velger du jeg selv

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår