Gå til innhold

Capri-racing's: Opel Kadett B 69mod med Yamaha R1 motor

Ranger emnet


Capri-racing

Anbefalte innlegg

Fikk veldig lyst på en vinterbil ifjor og når en kamerat spurte om jeg ville kjøpe denne var det da i boks. Planen var da og bare få den igang og få skilter på den, meen er ikke alltid det blir noe med engang bestandig. I vår var vel bilen "ferdig" men fant fort ut at en 1100SR ikke orker stort uten snø. Fikk også vite at en annen kamerat hadde en R1 motor liggans som var ferdig modifisert til Kadett B. Kadett og R1 nett er kobla sammen, kjøleslanger er ferdig laga, kan tilogmed bruke varmeapparatet i den, mellomakselen er litt dårlig laga, i enden til motoren er det en tjukk skive med bolter som passer inn i tenna på fordrevet så der skal jeg lage noe nytt etterhvert.

 

Bilen er en Opel Kadett B 1100SR fra 1969 orginalt.

Den var nesten ferdig når jeg kjøpte den, så det jeg har gjort fram til nå er;

- Sveise inn i nye stol fester.

- Satt i bøttestoler.

- Bytta bremserør bak.

- Tatt noe rust i gulv.

- "Lakka" den svart matt innvendig.

 

Planene fremover;

- Få i R1 motor.

- Sveise bakakselen.

- Lage ny overføring mellom motor og mellomaksel.

- Få testa driten !

 

IMG_0336.jpg

Fram stolene.

 

IMG_0334.jpg

Gamle motoren.

 

IMG_0330.jpg

 

IMG_0328.jpg

R1 motoren !

 

Kommer fler bilder i løpet av helga.

Endret av Capri-racing

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt sein update men hadde første oppstart på motoren igår, og det var en helt SYK lyd ! Planen er og rekke testkjøring til fredag vis jeg får det til :) Skal få lagt inn flere bilder og første oppstart av motoren :)

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår