Gå til innhold

E30 316i, senke kun fremme?

Ranger emnet


Elessio

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har bestemt meg for at jeg skal senke bilen min med kun senkefjærer med original dempere framme 30mm. går det fint?

 

men lurte på om går det ann å kjøpe 2 stk senkefjærer på GS Bildeler ? men de selger komplett fjærer men skal ha kun 2

 

komplett senkefjærer koster 1190 kr og blir det billigere hvis jeg kjøper kun 2 stk fjærer ?

 

 

går det greit å kjøre med kun senket foran og original bak ?

 

 

er kun ute etter utseende på bilen for å se bra ut med litt lavere foran.

 

takker for svar !

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for høy bake med kunn senk forran, vil ikke se bra ut :) Kjøp deg 60/40 fjærer, da vil den fortsatt ikke bli kjempelav bak, men fin forran!

Spørs naturligvis litt, har du facelift "trenger" du ikke så mye senk bak for at dekket skal være kant i kant med hjulbuen..

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har facelift . jeg synes bak er passe fint høyde bak og foran er høy. kjører med 17" felger .

 

så tror det går vel bra med kun senket 30 mm framme. senkefjærer skal brukes til med originale dempere.

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

senker du bare forran kjennes bilen VELDIG løen ut.. du vil kjenne at den er tigth og fin forran mens rompa vrir seg og oppfører seg ikke noe pent.. ihvertfall min erfaring med dette.. har hatt noen kompiser som har kjøpt senkesett og ikke giddi å montert bak...

ikke senk mere en 40 hvis du skal beholde orginale dempere...

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også på at originalfjærene mest sannsynlig er utslitt, og at bilen derfor er sigen bak. Med komplett senkesett er det slett ikke sikkert bilen blir noe lavere bak enn den er nå, så da får du utseendet du vil ha, og en bil som er bedre å kjøre.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår