Gå til innhold

Diverse elektroniske problemer

Ranger emnet


A_Vandelay

Anbefalte innlegg

Jeg opplever diverse elektriske probemer på min Octavia 2006-modell.

 

1. Det kommer ikke lenger varsellyd om jeg åpner døren med kjørelysene på. Denne forsvant omtrent samtidig med at alarmen ble utløst en gang, uten at jeg vet om det er en sammenheng.

2. Bakluken vil ikke alltid la seg åpne. Noen ganger fungerer det - andre ikke, uten at der er noe konkret mønster. Løser det ved å åpne manuelt samtidig som jeg holder inne bagasjeromsknappen på foldenøkkelen - da åpner den alltid.

3. Parkeringssensorene hyler i tide og utide (selv om det er god klaring til nærmeste gjenstand) - typisk skjer dette etter oppstart.

 

 

Noen med lignende problemer og evt. forslag til løsning? Alle sikringene ser ut til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding.

 

2. Jeg får noen ganger ikke til å åpne bakluken - selv om jeg både låser opp og igjen flere ganger med foldenøkkelen (ikke den i midten). Eneste løsning da er å holde inne midtre knapp på nøkkelen samtidig som jeg åpner luken. Altså - selv om alle dører er åpne så er det ikke gitt at jeg får åpnet bakluken...

3. Interessant teori. Jeg har hengerfeste, men siden problemet først har blitt merkbart de siste mnd så antar jeg at det ikke er svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

1. og 2. kan være samme feilen, defekt dørlås i førerdør, den registrerer ikke at døren er åpen og varsler derfor ikke om at lysa er på. Ang. bakluka; om du går ut av bilen og åpner en annen dør før bakluka, virker den da?

Dette er en sikkerhetsfunksjon for at ingen skal rappe bagasjen din om du f.eks står i kø.

 

3: Sitter alle sensorene fast i fangern, om en har flyttet seg en millimeter inn vil den varsle feil, eller så er det ikke uvanlig at de faktisk går istykker.......

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Da har jeg fått skiftet dørlåsen og alt er i orden. Din diagnose var altså helt korrekt Atley, takk skal du ha! Dørlåsen kostet 2 lapper og det krevdes 2 arbeidstimer så totalen kom på 3800. Svir jo litt, men så slipper man jo å komme til en utladet bil om morgenen etter at kona har vært ute kvelden før... (2 ganger på en uke måtte Viking ta turen for å åpne bilen etter at lyset hadde stått på om natten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår