Gå til innhold

Chipping, volvo v40

Ranger emnet


flashboy91

Anbefalte innlegg

Hei nå har jeg lest litt rundt om chipping, men har ikke funnet noe konkret. Jeg lurer altså på hva er lov? Jeg har nå 1.8- 122 hk, jeg vil opp til 150 med bedre akselerasjon.

Må dette godkjennes? Hva koster det?

Må jeg endre forsikring? Hva koster det?

Kan jeg få noe bot for dette?

 

Takk for svar.

Mitsubishi Carisma 98 mod, Skal selges.

Har Volvo V40 2004 modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg endre forsikring? Hva koster det?

Kan jeg få noe bot for dette?

 

Jeg kan svare helt generelt på det, og ikke nødvendigvis for ditt tilfelle.

Forsikring er pris på risiko. En økning i hk vil regnes som økt risiko.

Du har i hht. Forsikringsavtaleloven § 4-1 plikt til å opplyse om endring av risiko;

 

"I forbindelse med inngåelsen eller fornyelse av en forsikringsavtale kan selskapet be om opplysninger om forhold som kan ha betydning for dets vurdering av risikoen. Forsikringstakeren skal gi riktige og fullstendige svar på selskapets spørsmål. Forsikringstakeren skal også av eget tiltak gi opplysninger om særlige forhold som han eller hun må forstå er av vesentlig betydning for selskapets vurdering av risikoen"

 

Ved skade kan forsikringsselskapet gi hel eller delvis avkorting i skadeoppgjør, dersom det blir oppdaget at det er gitt uriktige opplysninger.

 

Jeg antar at forsikringsselskap ikke har for vane å gi opplysninger videre til myndighetene, da dette er eiers egen plikt. Men om det blir en ulykke med personskader involveres alltid politi som skal "etterforske"; vurdere uaktsomhet og rundtliggende faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår