Gå til innhold

Problem med ABS/bremser

Ranger emnet


carlover91

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har en VW Passat 2000 mod, og har nettopp byttet alle bremseklosser samt skiver, foran og bak.. men nå har det kommet et nytt problem.. Bilen skrenser mot høyre når jeg bremser hardt, og ABS-lampen (som aldri har lyst før) er nå tent.. så da spør jeg dere, noen som har peiling på hva som er galt??? Setter pris på gode svar :) ABS-systemet er IKKE koblet fra, det var en skrivefeil fra min side tidligere :[ har nå mer info om ABS-feilen: når jeg starter bilen, så kommer det ETT pip, og deretter går det kanskje et par minutter så kommer et enda et pip, og da blinker det "ABS-Fault"... noen som har opplevd dette og som kanskje vet hva som er galt??

Endret av carlover91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS'en er tydeligvis ikke koblet helt ut, siden lampa lyser.

Hører du noe lyder fra ABS'en når du bremser kraftig?

 

Ujevn bremseeffekt kan evt skyldes en calipper som sitter fast, men det burde du trolig ha merket når du skiftet klosser.

 

 

 

Har flyttet tråden til PASSAT forum, og redigert tittel.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan godt hende at vi merket det da vi byttet klosser. den greia som holder bremseklossene på bremseskiva, altså ikke calipern, var litt bøyd på høyre side.. hvilken lyd mener du? eneste jeg merker når jeg bremser hardt er at bilen skrenser mot høyre :/ kommer også litt rar skrapelyd etter at vi hadde byttet bremseklossene foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen trekker til høyre, så tyder det på at det er svak bremsevirkning på venstre side.

 

Jekk opp bilen og sjekk for hvert hjul (spesielt foran);

- at du kan svinge det rundt uten brems på

- at det sitter fast om noen trykker inn bremsen

 

Sjekk også om felg blir varm etter en kjøretur i tilfelle en brems henger på.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bremser altså mer på høyre enn venstre.. kan det ha sammenheng med at det er en del som er litt bøyd på bremseskiva på høyre side? den delen jeg snakker om vet jeg ikke hva heter, men man setter vanligvis klossene på den, for så å sette calipern på klossene... fattern klagde over at den delen var litt bøyd og slet med å feste den siste skruen til calipern...

Endret av carlover91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår