Gå til innhold

Omregistreringsmareritt. Bil eksportert til utlandet, enda registrert på meg.

Ranger emnet


Alfive

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg solgte en bil for 1mnd siden.

Kjøper kom fra Tyskland med fly og skulle kjøpe bilen. Bilen blei solgt og vi gjorde en avtale på at jeg skulle gi han 2-3 dager før jeg meldte av forsikringen. Omregistreringspapirene (dvs vognkort del 2) blei lagt i en postkasse send til BTS.- Disse har ikke kommet fram.

 

Hos BTS står enda bilen registrert på meg. -Men nå sitter jeg kun igjen med navn og nr til personen. Han tar ikke telefonen, eller svarer på mail.

- Trolig ikke noe svar fra han ettersom jeg fikk igår en parkeringsbot på 700,- fra 2dager etter den var solgt. Frykter han er redd for at det er derfor jeg vil ha tak i han...

 

Noen som har vært bortatt dette før?!

- Har selvsagt pratet med BTS, skulle ringe igjen i morgen for nærmere info. Men de anbefalte meg å få kontakt med personen.

- Uten omreg må jeg fortsatt betale forsikring på den. Noe som er ganske surt ettersom jeg ikke har den!!

 

Tips eller info fra tidligere hadde jeg satt stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har kontrakt...

Da kan du sende inn eierskiftemelding med kopi av kontrakt hvor han har skrevet under og en forklaring.

(dette gjorde jeg da jeg var dum nok til å gi kjøper del 2)

 

Forsikring kan du ta av uten problem, du sier bilen er solgt, så ikke noe å si på. (men da ville jeg også hatt kontrakt som beviser det, itillfelle tvister senere)

 

Har du ingen bevis / får ikke kontakt, da er alternativet at du må melde bilen stjålet…

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysjerrighet.. Hva får man solgt av bil her i norge som en tysker vil ta med ned til tyskland??

 

Stort sett kun biler som er spesielle... Ferrari, lamborghini, skjeldne klassikere osv selges ofte ut av Norge.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ofte er en overdrivelse.

 

I de tilfeller hvor en bil på norske skilt med norske avgifter blir solgt til utlandet , er det enten snakk om en bil som er såpass spesiell og i god stand at det forsvarer prisforskjellen på gjerne 50% fremfor å kjøpe en annen bil fra et annet land hvor avgiftene er en del lavere enn i Norge.

Eller det er en gammel bil, gjerne veteran. Hvor avgiftene er "nedbetalt" og verdien på den norske bilen tilsvarer resten av markedet i europa/verden.

 

Etter som norsk veistandard og klima ikke er det beste for biler blir det enda lengre mellom hver gang det skulle dukke opp et eksemplar i Norge som er bedre enn et eksemplar lengre sydover på kontinentet.

 

Untaket er så klart museums biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jævlig lett fraskrive deg forsikringa ved å hendvise til at bilen er solgt utenlands/skilta er levert inn. regner ikke med at du solgte bilen med skiltene dine på?

 

såfall melder du den stjålet;) om du ikke får ordna dette

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår