Gå til innhold

oddi: Saab 9-5 1999

Ranger emnet


oddi

Anbefalte innlegg

Hei

tenkte å slenge ut litt info om min bil, har prosjekttråder andre steder, men skader jo ikke med en til:)

Bilen er en saab 9-5 fra 1999, gjennomgått godkjent karosseribytte. Motoren har aero-turbo, effektanlegg, større btr, trykkrør og nytt innsatsfilter. skal yte ca 286 hk:)

Den ble forøvrig overhalt i fjor, med smidde stempler, nytt register og alle lagre/pakninger nye

Girkassen har fått quaife-diff og er oppgradert til en litt nyere utgave med nyere syncringer, aero clutch og litt annet småtteri for å tåle litt økt effekt samt virke "ny". Bilen har akkurat kommet tilbake fra hellakkering, og fikk ny front og bakleppe fra plastoson i sverige. Gule koni og eibach er selvsagt på plass. greenstuff og ebc-skiver også, samt 19" hirsch-felger. Understellet har også fått størrek rengestag, 25 mm foran og 23 bak. litt ymse polyforinger er også på plass.

Planer fremover er etterhvert å bytte til 02-understell og litt større bremser (F.eks. fra turbo X), endre softwaren slik at jeg kan justere effekt fra kjørecomputer samt få en hel haug ekstra funksjoner på kjørecomputern (har i dag 33 ekstra funksjoner, f.eks. eksakt turtallsmåling, antall nm i motoren, sjekk av sperre på nm, requesta luftmasse, faktisk luftmasse (fint for å sjekke lekkasjer), temperaturer på div. olje, kjølevann etc, +++) Planen er å få ting som f.eks. programmering av speedometer etter dekkstørrelse, programmering av gassrespons (denne er litt treg originalt, er jo tross alt ingen racerbil:) Tror jeg kan få opptil 7x33 funksjoner på kjørecomputern (sid). Dette er altså på en bil fra 98, og ALT ligger klart originalt, det er bare å hente ut! Jeg LER av Skyline ;)

 

Originalt har bilen største originale musikkanlegget fra Harman Kardon, funker greit men har seff ikke gps, mp3spiller osv.. var vel ikke så vanlig i 99' :) Skinn, manuelt gir og ellers det meste man fikk på 9-5 på denne tiden

Jaja, dette var kun en liten oppsummering. følger på med noen bilder.

 

DSC00052.jpg

DSC00050.jpg

DSC00051.jpg

 

Har noen spørsmål så spytt ut.. Dette ble litt fort&gæli men har vel fått med det viktigste:)

 

mvh oddi

Endret av oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår