Gå til innhold

Motor koker

Ranger emnet


Nap84

Anbefalte innlegg

Hei! Hadde bilen på service i begynnelsen av uken, hvor det ble skiftet vannpumpe på min toyota corolla. På fredag merket jeg at varmen på klimaanlegget ikke virket, men tenkte ikke mer over det annet en jeg skulle ringe verksted på mandag å få dem til å fikse dette. Men, idag steg temperaturmåleren nesten helt til rødt, men fikk stoppet med en gang jeg så dette å temperaturen roet seg. Når jeg da skulle sjekke hvor mye vann jeg hadde på bilen ser jeg at mekanikeren har glemt å skru på radiatorlokket etter service og skifte av vannpumpe. Skrudde selvfølgelig på dette, å lot temperaturen gå ned. Når bilen nå sviver er vannnivået midt på tanken. Problemet er at med en gang jeg kommer opp i 70-90 km/h så stiger tempen og må stoppe for å få ned temperatuen. Har kanskje kjørt en 15 mil uten radiatorlokk. Bilen kokte aldri, men var faretruende nære, og det har lekket en del vann ut, men bare slik at tanken er halvfull når den sviver, og full når motoren er kald. Så til spørsmålet, noe fare for at det kan ha skjedd stor skade med motoren? (varmen på klimaanlegget ser nå tilsynelatende ut til å virke sånn halvveis igjen etter å ha skrudd på lokket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det har gått bra med motoren så lenge den ikke har kokt, du bør ta bilen tilbake til der du hadde den og få de til å gjøre det ordentlig igjen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår