Gå til innhold

Vurderer kjøp av Audi A6 quattro

Ranger emnet


Jensemann91

Anbefalte innlegg

Helluu! :D

 

Vurderer å kjøpe meg ny bil, og bilen eg har mine øyne på no, er audi a6 avant quattro, 2001-2004 mod. Har ett budsjett på opptil 150k. Er dette noe å anbefale? og er det noen feil eg må vite om før eg kjøper ein sånn bil? har hørt litt forskjellig om at noen motorer er drit, og at tiptronic gir-en blir ødelagt etter ett vist antall mil.

 

Er ikkje intresert i å ha den sterkeste motoren i nabolaget :p men dette er ein tung bil, så litt effekt må den jo ha ;)

 

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke motorene som er dårlige, det er oljen de heller på motoren. Stort sett er 1.8T en holdbar motor. Den har enkelte småting som må skiftes med årene, men ikke noen stor utgift. Gjenganger er N75-ventil og coiler. 1.9 TDI er en god motor, dog noe i minste laget for den bilen.

Som du nevner, automatkassene varer ikke evig. De aller fleste (også jeg) er enige om at manglende oljeskift er årsaken. Manuelle kasser holder.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8T er et ganske trygt valg ja. Skal du ha quattro fikk du ikke 1,9 tdi med det, så vidt jeg kjenner til. Feil på 1,8T kan være coiler og turbo. Bilene generelt er vel av relativt grei kvalitet. Noe problemer med forstilling/hjuloppheng, men ikke så kostbart. Ellers kan det nevnes sinkslipp (gjerne nederst på dører og på bakluken), samt at det er litt trangt mellom karosseri og "plastdelen" hvor tåkebaklysene på bakluken sitter. Sjekk etter om lakken ser bra ut rundt der.

 

De du helt klart skal ligge unna, er alt med 2,5TDI. En slik med tiptronic i tillegg er et kostnadssluk, nesten uten unntak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår