Gå til innhold

trenger litt råd fra noen med erfaring anngående og få bilen matt svart?

Ranger emnet


Hansi1990

Anbefalte innlegg

hei hei, håper at noen kan hjelpe meg med ett lite problem som jeg har her.. jeg kjøpte meg her om dagen en VW passat family,1995 mod. den tidligere eieren tenkte det var smart og kvitte seg med de ruskflekkene som var på ann, så han tok og pusset ned rustplassene og så smørte hammartitt(ett form får antirust middel som brukes på båter sa han det var..) utover der han hadde pusset ned.. kjempe det, får da er jo rusten vekke.. eneste problemet er da at det ser ut som noen har tatt masse sølvteip over rustflekkene, og det ser rett og slett ikke så veldig bra ut.. så jeg tenkte jeg skulle pusse ned hele bilen og "male" ann matt svart. eneste problemet på det her er at jeg har aldri gjort noe lignende. derfor håpet jeg at noen kansje, som har gjort noe lignende, kunne hjelpe meg med tips eller råd som jeg kunne tatt videre med meg? om det er ett smart valg i det hele tatt? om det kansje hadde bare lønnet seg og tatt akkurat de flekkene det dreier seg om eller om det ikke er så veldig gale og få den i svart matt farge? håper på respons av noen med erfaring innenfår temaet jaffal. bilen er nå sånn "gusjen" grå(vet ikke det rette navnet får den fargen, men det er en mørk grå farge) håper noen kan hjelpe meg jaffal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sitter og lurer på det samme! Har en Audi A4 1.8T som er litt mørk GRÅ. Tidligere eier har ikke tatt så fint vare på lakken. Så tenkte akkuratt det samme og pusse den ned selv, og deretter lakkere bilen i matt svart. Men er ikke sikker på om jeg vil klare det.

 

Hva burde jeg bruke, spraybokser? Maling? Ingen anelse.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har brukt lakkeringsutstyr før så vil jeg fraråde deg å begynne treningen på en bil du skal ha.

 

Om lakken din har mistet glansen så kjøp deg heller poleringsmaskin til kr 500+, lakkrens, voks osv. Selv stygg gammel lakk kan bli som ny med litt omsorg ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår