Gå til innhold

Hjelp Tungstartet!! i mildvær..

Ranger emnet


ViiRuZ

Anbefalte innlegg

Hei, min vw passat 1999 1,9 TDI ahu! er meget tungstartet. :wonder:

Har byttet Lmm, magnetventil, tempsensor, luftfilter, EGR ventil glodeplugger. Olje, olje filter, Glode rele, rensa diesel filter. alt for og faa den til aa starte lettere. men ei, den starter ikke naar temp sensor er ikoblet... kobler jeg den ut, saa starter den men den ryker og hoster litt, bakker veldig ugjevnt de forste minuttene men saa kommer den seg. har byttet topp og topp pakning for droye 10.000 km siden. har intil fredagen hatt problemer med turbotrykk, men ble borte etter bytte av magnetventil, ved langkjoring og varm motor, saa nokker bilen litt, (mister motor effekt) ved gass paa drag ved nokking kommer det masse royk aa turtallet synger meget fort. men saa ved clutch blir nokkinga borte, hva kan det komme av?

Noen som har vaert borti lingnende? :fuckme2:

 

har brukt x antal timer paa den bilen nu aa den faar feil etter feil :mekke:

Haaper paa svar.

Endret av ViiRuZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Zefiro - Hvilken guffe var det du helte oppi? som hjalp?

@ Highline 2001 - diagnose er det ikke så lenge siden ble tatt, å da fikk jeg opp at n75 ventilen var dårlig.

Hvor ligger kaldstartsensoren?

noen som vet hvor den ligger på AHU?

Endret av ViiRuZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få kjørt diagnose på bilen. Du skrev at toppakininga ble byttet. Har du sjekka timinga? For det du skriver om bilen din er helt likt som en kamerat sin. Sjekka timinga med vagcom og fant ut at reima var feilmontert og satt en tann feil. Så kan virke som det er problemet med din. Men det finner du lett ut ved å ta diagnose.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Zefiro - Hvilken guffe var det du helte oppi? som hjalp?

@ Highline 2001 - diagnose er det ikke så lenge siden ble tatt, å da fikk jeg opp at n75 ventilen var dårlig.

Hvor ligger kaldstartsensoren?

noen som vet hvor den ligger på AHU?

 

 

STP Diesel injector cleaner ...selger den på jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Zefiro - Hvilken guffe var det du helte oppi? som hjalp?

@ Highline 2001 - diagnose er det ikke så lenge siden ble tatt, å da fikk jeg opp at n75 ventilen var dårlig.

Hvor ligger kaldstartsensoren?

noen som vet hvor den ligger på AHU?

 

Hei

Vist jeg ikke husker aldeles feil,(er jo 6 år siden denne ble byttet) så kommer ikke den kaldstartsensoren opp i vagcom. Det som skjedde med min, var at den var av og til veldig tungstarta når den var varm. Å når den starta, så røykla den hele plassen der jeg stod da. Kan jo være at din ikke virker i hele tatt da, i og med at du har problem når bilen er kald. Mener at på min sitter denrett under turboen, slik at bilen måtte stå 1-2 timer fra den kom på verkstedet til den kunne skiftes. Dette gjelder i allefall den 131hk jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ daho: nå er jeg ikke helt sikker på registeret på vw. men da jeg byttet topp byttet jeg også register reim. å etter haynes boka og tegningene fra møller i kirkenes skal det være helt rett, men takker for tips, skal ta en titt på dette snarest

 

@ Zefiro: er 904 Diesel problem løser like effektiv? går det ut på det samme, jobber for tiden på en bensinstasjon, og vi hadde ikke STP inne, har bedt skjefen bestille.

 

@ Highline: Vel vist tempsensor står i og bilen blir starta etter 30 minutter etter at den har blitt "nedkjølt" så er det håpløst, må fjerne temp sensor. men har bilen stått over natta. F.eks kommer hjem fra jobb 24.00 å starte ut igjenn 07,45 da starter den normalt. men la oss si at jeg starter 07,45 og skal starte bilen 11.00 så røyklegger jeg masse før bilen starter, da går den veldig ugjenvt. ett par min før den går normalt..

 

@ alle: da jeg idag pjusket litt med bilen før jobb, merket jeg at øvre del av diesel filteret, der alle slanger kommer fra, har en løs tapp. nå vet ikke jeg hva den delen heter, men noen som er enig med meg at det er lurt å mistenke denne? eventuelt, få den byttet for sikkerhets skyld. også noen som hvet hvor jeg får kjøpt en slik? som jeg ikke husker navnet på -.-'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår