Gå til innhold

Audi A4 1.8T - fjusker som bare det! + bygging av eksos osv.. + feil ladetrykk

Ranger emnet


keon2k

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Audi A4 1.8T som har mange problemer!!

 

Den lader ikke som den skal på turboen, lader ikke mere enn 0.5-0.6bar.

 

Bilen har chip, så er 196hk, kjører med åpent luftfilter og resirk ventil.

 

Er splitter ny turbo, allikavel går den dårlig og fjusker på tomgang, pinnen hopper opp og ned fra 700-900omdr.. Så du hører fjuskingen godt at den hopper.

 

 

Også tenkte jeg og bygge eksos, 3" hele veien ifra turbo. Har bestillt HKS potte fra USA. 3" inn og 4.25" utblås. Det jeg lurte på er da, hva gjør jeg med orginal downpipe? Er det ikke forbanna vanskeligt og bygge downpipe selv?

 

Eller burde jeg bare ta og bygge 3" fra flexien på downpipe og hele veien bak? Downpipen er 2.25", så er en smule mindre enn det jeg vil ha. For dyrt og kjøpe ny downpipe, de skal ha nermere 5,000 gryn for en.

 

Er det muligt og sitte på en slags ventil som jeg kan skru opp turbotrykket med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke orginal turbo lade mer enn 0,5bar med chip?

 

Har prøvd og koble ut luftmengdemåleren, og da begynnte bilen og fjuske enda mer! Samt at den såg temmelig rein ut, skulle tro den var ny :)

 

Massemåler, er det samme som luftmengdemåler? Det kan ikke vere defekt chip, coil, lambda, n75, eventuelt drit i bensin filter, drit i tomgangsdysen?

 

Hvor ligger tomgangsdysen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problem som deg...brukte wag for å finne feil..fant ut hva det var og bytta lmm og gasspjelden..wips..turboen lada som den skulle med chip og et smil kom fram igjen hos meg! Husker ikke om det var kun lmm eller gasspjelden eller begge dela, men bytta alt på likt, likegreit å ha ting i orden! :)

Endret av soundstyle88

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår