Lund3n 10 Report post Posted May 10, 2011 Hadde et lite uhell med att s4en blei for varm her i går. Låg og koste meg og aksa litt på en langstrekke og ser plutselig att tempen ligger på 110 grader. slakka selfølgelig ned og da stoppa den. Etterhvert når tempen hadde sunket så fikk jeg start på den igjen, men går utrolig tungt. og har en slags tikke lyd når jeg gjir på litt(3000 omd.) Så det jeg lurte på er om motoren bare er å skrote nå, eller om det kun turbo som har fått det kansje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
opelduude 21 Report post Posted May 10, 2011 sjekket oljenivået og kjølevæskenivået? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lund3n 10 Report post Posted May 10, 2011 olja ser fin ut, kjølevæska kokte og lokket spratt av. Kan vell legge til att den fortsatt er sinnsykt tungstarta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arius 10 Report post Posted May 10, 2011 Har du klimaanlegg? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lund3n 10 Report post Posted May 10, 2011 har klimaanlegg ja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arius 10 Report post Posted May 10, 2011 (edited) Da kan denne hjelpe litt. Desto mer du får til å feilsøke/beskrive, desto lettere blir det for andre å hjelpe :) Edited May 10, 2011 by Arius Quote Share this post Link to post Share on other sites
Micromidas 10 Report post Posted May 11, 2011 skift Toppakning Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lund3n 10 Report post Posted May 11, 2011 skift Toppakning ska gjør det. Hvordan tror du turboen tok det da? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arius 10 Report post Posted May 11, 2011 ska gjør det. Hvordan tror du turboen tok det da? Tror turboen har det helt greit. Så lenge den hadde oljetrykk, så skal det ikke være så veldig farlig. Klart at den var nok veldig varm da motoren kuttet, men et slikt engangstilfelde ødlegger den nok ikke drastisk. Bare kortet ned levetiden noe. Toppakningen på tilig AAN-motorer ble levert i papp, så er nok stor sansynlighet for at den har gått føyken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lund3n 10 Report post Posted May 11, 2011 Det er en rs2 toppakning som står på bilen nå, og 380hk oppsett. Noe lignendes krb kitt, bare det er turbonetics e46 turbo istedenfor den krb bruker. Men får prøve å skjifte topppakningen når jeg får tid. Håper på att det kun er den som fikk det! =P Olja såg bra ut, så satser på det har gått bra... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arius 10 Report post Posted May 12, 2011 Det er en rs2 toppakning som står på bilen nå, og 380hk oppsett. Noe lignendes krb kitt, bare det er turbonetics e46 turbo istedenfor den krb bruker. Men får prøve å skjifte topppakningen når jeg får tid. Håper på att det kun er den som fikk det! =P Olja såg bra ut, så satser på det har gått bra... Jeg ville nok ha tatt en kompresjonstest på sylinderne, samt trykktestet kjølesystemet før jeg hadde byttet noen toppakning for å se om hvor feilen ligger. Quote Share this post Link to post Share on other sites
golf_IV 10 Report post Posted May 21, 2011 kan ha tatt knekken på toppen og, så ta en sylinder lekasje test for sjekke om det er sprekker i topp. sjekk disse tre tingene og du har svar på det meste 1 Per-Arild reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites