Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Lund3n

Vært litt uheldig med s4n

Rate this topic

Recommended Posts

Hadde et lite uhell med att s4en blei for varm her i går. Låg og koste meg og aksa litt på en langstrekke og ser plutselig att tempen ligger på 110 grader.

slakka selfølgelig ned og da stoppa den. Etterhvert når tempen hadde sunket så fikk jeg start på den igjen, men går utrolig tungt. og har en slags tikke lyd når jeg gjir på litt(3000 omd.)

 

Så det jeg lurte på er om motoren bare er å skrote nå, eller om det kun turbo som har fått det kansje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ska gjør det. Hvordan tror du turboen tok det da?

 

Tror turboen har det helt greit. Så lenge den hadde oljetrykk, så skal det ikke være så veldig farlig. Klart at den var nok veldig varm da motoren kuttet, men et slikt engangstilfelde ødlegger den nok ikke drastisk. Bare kortet ned levetiden noe. Toppakningen på tilig AAN-motorer ble levert i papp, så er nok stor sansynlighet for at den har gått føyken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er en rs2 toppakning som står på bilen nå, og 380hk oppsett. Noe lignendes krb kitt, bare det er turbonetics e46 turbo istedenfor den krb bruker. Men får prøve å skjifte topppakningen når jeg får tid. Håper på att det kun er den som fikk det! =P

Olja såg bra ut, så satser på det har gått bra...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er en rs2 toppakning som står på bilen nå, og 380hk oppsett. Noe lignendes krb kitt, bare det er turbonetics e46 turbo istedenfor den krb bruker. Men får prøve å skjifte topppakningen når jeg får tid. Håper på att det kun er den som fikk det! =P

Olja såg bra ut, så satser på det har gått bra...

 

Jeg ville nok ha tatt en kompresjonstest på sylinderne, samt trykktestet kjølesystemet før jeg hadde byttet noen toppakning for å se om hvor feilen ligger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.