Gå til innhold

Vært litt uheldig med s4n

Ranger emnet


Lund3n

Anbefalte innlegg

Hadde et lite uhell med att s4en blei for varm her i går. Låg og koste meg og aksa litt på en langstrekke og ser plutselig att tempen ligger på 110 grader.

slakka selfølgelig ned og da stoppa den. Etterhvert når tempen hadde sunket så fikk jeg start på den igjen, men går utrolig tungt. og har en slags tikke lyd når jeg gjir på litt(3000 omd.)

 

Så det jeg lurte på er om motoren bare er å skrote nå, eller om det kun turbo som har fått det kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan denne hjelpe litt.

 

Desto mer du får til å feilsøke/beskrive, desto lettere blir det for andre å hjelpe :)

Endret av Arius

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska gjør det. Hvordan tror du turboen tok det da?

 

Tror turboen har det helt greit. Så lenge den hadde oljetrykk, så skal det ikke være så veldig farlig. Klart at den var nok veldig varm da motoren kuttet, men et slikt engangstilfelde ødlegger den nok ikke drastisk. Bare kortet ned levetiden noe. Toppakningen på tilig AAN-motorer ble levert i papp, så er nok stor sansynlighet for at den har gått føyken.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en rs2 toppakning som står på bilen nå, og 380hk oppsett. Noe lignendes krb kitt, bare det er turbonetics e46 turbo istedenfor den krb bruker. Men får prøve å skjifte topppakningen når jeg får tid. Håper på att det kun er den som fikk det! =P

Olja såg bra ut, så satser på det har gått bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en rs2 toppakning som står på bilen nå, og 380hk oppsett. Noe lignendes krb kitt, bare det er turbonetics e46 turbo istedenfor den krb bruker. Men får prøve å skjifte topppakningen når jeg får tid. Håper på att det kun er den som fikk det! =P

Olja såg bra ut, så satser på det har gått bra...

 

Jeg ville nok ha tatt en kompresjonstest på sylinderne, samt trykktestet kjølesystemet før jeg hadde byttet noen toppakning for å se om hvor feilen ligger.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår