Gå til innhold

Hjelp meg med å kjøpe min første A3

Ranger emnet


starbuck

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er helt ny til forumet og er på utkikk etter min første bil, og tenkte kanskje noen av dere kan hjelpe meg så jeg ikke går på en mega smell!

I går var jeg ute å prøvekjørte en 97 A3 med 1.8T som var chippet (hvilken chip vet eg ikke).

Den har gått 190000km og bortsett fra noen små riper i lakken ser og føltes bilen ganske bra.

Selger vil ha 63000kr for bilen, og jeg har insistert på NAF test av bilen om jeg skal kjøpe den.

Legger ved finn no. så dere kan se litt nermere på den om dere vil. 28364402

 

PS. Er student, så jeg kan ikke bruke så mye mer enn 60000kr så jeg lurer på om dette er et ok/greit/bra kjøp. Og hvor lenge jeg kan regne med å ha bilen uten å måtte punge ut titusener av kroner for å drive tingen!

 

Tusen takk!

Endret av starbuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger bare til at selger nevner "en lyd fra kompressoren til airconditionen, men den fungerer som den skal", noe jeg merket da jeg testet det, men er usikker på årask. Han nevnte noe med kulelager... Er dette noe som bør avskrekke meg? Vil det koste mye å reparere?

 

Håper noen gir tilbakemelding! All info hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en NAF test er absolutt å anbefalle.

 

Har en TT, som er bygget på omtrengt tilsvarende platform som A3. kan for det første nevne at 1.8T motorene er ganske slitesterke og holder lenge hvis du tar vare på dem. a3 sliter med understyring, men det er jo i utgangspunktet ikke noe kostnad for deg. klimakompressoren er ganske dyr å skifte hvis den tar natta. kulelager, endeledd og slike ting må du nesten regne med å bytte om ikke så alt for lenge hvis det ikke er gjort noe med det før. prisen varierer, men handler du på e-bay så sparer du bøttevis av penger i forhold til her hjemme. kan gi deg et. eks: min klimakompressor røk, møller skulle ha 11 000 kr for å bytte og utføre AC service. jeg kjøpte delen på ebay for 1900kr og byttet denel i sverige for 2900kr, sparte masse penger. ellers er det luftmengdemåleren som bør renses/skiftes regelmessig, spesielt hvis bilen er chippet. jeg renser min hver 10 000km og byttet den sist gang for 3 år siden. hvis bilen i tillegg er en quattro må du regne med at servielappen ikke blir så billig som du først hadde trodd, men som sagt, masse penger å spare hvis du handler på ebay og utfører rep. og service hos SØTA BROR:D hehe

 

lykke til iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår