Gå til innhold

Fjærbein til C4 - A6?!

Ranger emnet


Zeppelin

Anbefalte innlegg

Noen der ute som vet om C4'ern er levert med forskjellige fjærbein, til feks Quattro, S-line og "standardbil"?

Tilføyer samtidig at jeg ser det er minimale forskjeller i målene mellom de forskjellige fjærene som leveres til C4, så jeg lurer altså på hvor forskjellen ligger?

 

Feks, hvilke fjærer passer til bilen min som er en avant, S-line med quattro? Tenker i hovedsak på framfjærene!

 

Takker så mye for all tilbakemelding :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S6 har litt forskjellige fjærbein forhold til A6/100, på S6 er det lengre avstand mellom øyrene man fester kalipperen i, forhold til A6. S4 med ufo-bremser har noen lignende S6, men med et feste for ufo-kalipper ekstra.

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger :-)

 

Nå har det seg slik at det er noe forvirring om hvilke fjærer som skal være på min bil!

 

Jeg har plukket av senkefjærene som var påmontert da jeg kjøpte den, og satt på de fjærene som fulgte med bilen. Men, det er helt klart en feil en plass. Bilen ble nemlig alt for høy framme! Selger'n benekter selvfølgelig for at han har sendt med feil fjærer...

 

Altså, hvilke fjærer er de korrekte?

Og et annet spm: Stemmer det at S-lineutgavene på denne modellen kun var interiørdetaljer? I følge Møller så måtte en velge hvorvidt en ville ha sportsunderstell, eller ikke.

Jeg trodde nemlig at alle S-line var fabrikksenket på disse modellene :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne utgaven kom ikke som S-line, men ja, man fikk den med sportsunderstell.. Da var de litt lavere en "vanlig"..

 

Og bilen din skal nok være skyhøy fremme, og høy bak om du har vanlige fjærer. Disse bilene har "stuk" feil vei originalt..

 

Legger ved bilde av min a6 før senk:

 

IMG_5423lite.jpg

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den kom nok ikke i S-line.. Det må har vært noe noen har klistret på i ettertid.

Og grunnen til at bilen er lav bak er nok fordi den har seget med tiden, slitte fjærer og dempere tenker jeg ;)

 

Rart at Møller sa at det var S-line.. Hmmm...

 

Støtdemperne er helt nye!

 

Er foresten flere jeg kjenner som har C4 de mener er S-line.

I følge den ene så var det kun S-lineutgavene som ble levert med sportsseter og krom-ringer rundt instrumentene.... :-/

Og så vidt jeg husker så har han faktisk et S-lineoblat preget i dashbordet - rett over hanskerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min A6 har krom ringer originalt, den har helt plain vanlige stoffseter, og bussratt. S-Line kom fra 4b/c5 karosseriet :) Men ja, C4 kom med sportsunderstell, men ingenting som tilsa det utvendig eller innvendig på bilen..

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min A6 C4 har krom ringer rundt instrument og et S-line symbol på rattet som er 3 eiket, sportstoler også.

Til tross for det er ikke understellet mye S-Line:P Den har omtrent 7-8 CM fra dekk til hjulbue:)

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår