Gå til innhold

Corolla E100 rykker veldig, trenger hjelp.

Ranger emnet


taardal

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! Er helt ny på forumet og jeg håpte dere kunne kanskje hjelpe meg litt med Toyotaen min.

 

Her er problemet: Når jeg kjører på en flat strekke rett fram, og jeg holder bilen i samme gir og har gasspedalen i samme stille for å holde samme fart så begynner bilen og rykke noe forferdelig. Det er spesielt dersom jeg kjører i 2. eller 3. gir. Da kan bilen plutselig begynne å rykke.

 

Rykkingen i seg selv begynner svakt, så blir det verre...verre....verreVERREVERRE og til slutt så blir du bokstavelig talt kastet fram og tilbake i setet. Dersom jeg girer opp (fra f.eks 2. til 3.) så forsvinner rykkingen helt. Rykkingen kan da komme igjen i 3. gir. Problemet er verst i 2. og 3. gir som sagt, men eg kjenner litt rykking i 4. også. 1. og 5. tror jeg fungerer fint, vanskelig å kjenne noe i 5.

 

Vi byttet tennpluggene og de gamle var kritthvite. Jeg ble fortalt av min hobbymekaniker-venn at det kan tyde på at de ikke får nok bensin. Det er også en eim av bensin som kommer fra bilen så mistenker jo bensinlekkasje, men spørsmålet er jo om dette har en sammenheng? Og viss ja, hvor stor? Det jeg syns er så rart (uten at jeg har noe som helst peiling på bil) er at viss det er bensinlekkasje så skal vel det komme like lite bensin hele tiden? Hvorfor går rykkinga vekk når jeg girer opp? Da får vel bilen nok bensin fram til tennpluggene?

 

Modell: TOYOTA COROLLA (E100) 1.3

Drivstoff: Bensin

Årsmodell: 1993

Effekt (kW): 65

Motorkode: 4E-FE

Drift: 2WD

Karosseri: Kombi-sedan

Slagvolum: 1332

 

 

Er det noen som har hatt samme problem? Evt noen som kan tenke seg til hva dette er for noe? Har lite peng for tiden og var lite lysten på å blø 1200 kr for bare en sjekk hos Toyota...

 

Takk på forhånd! :)

Endret av taardal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår