Gå til innhold

BMW 318is prosjekt (hjelp med og komme igang)

Ranger emnet


Eikaas93

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har nå fått tak i en Bmw 3-serie 318is, med følgende info:

 

 

1993-Mod

1,8L 140hk

Bensin

Manuell

Bakhjulsdrift

 

 

Jeg syntest da at disse 140hk er litt for lite, desverre :(

Er en god bil og den går jo selvfølgelig bra, men når jeg kjørte mot min stebror som har en orginal volvo 850, så gikk bilene like fort :(

 

 

Hva er det jeg kan gjøre med bilen? kan bruke rundt 10 000 :)

 

Bilen har fullt M3 kit.

bilen er sota på vinduer bak

bilen har anlegg

 

Men jeg trenger hjelp med følgende:

Chip: Har kunn sett at man kan chipe ifra 140-154hk :( noen chip som gir mer hk?

K&N filtre? l

resikulerende filter?

effektanlegg?

 

Noen som har forslag til dette, ved tanke på pris, og linker :)

er vel billigst i utlandet?

 

forslag til og øke antall hk mest mulig, så jeg drar ifra 850-90 mod, og volvo v70 2011 mod (mamma -.-)

 

Masse greier dette her, men jeg håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det er en 318is for is'en kom orginalt bare med 2 dørs så den må isåfall være ombygd.

men skal du ha mere hk så er turbo kitt det du får mest ut av.

men også enkelt å ødlegge motoren hvis du blir litt over ivrig med trykk.. jeg ville ikke anbefalt noen som ikke hviste hva de dreiv med å turbo konvertere en bil selv.. og hvis du får noen andre til å gjøre det så koster det fort veldig masse penger..

å når man ser på chip luft filter effektanlegg osv på hvor mye hk det gir.. ta det med en klype salt. regn med at du får ca halvparten av hva de låver hvis du er heldig..

 

men skal du kjøre fra broren din så tror jeg du tenker litt feil. mye bedre å kjøpe seg senke sett og felger med ordenlige dekk.. da har ikke broren din sjangs i svingene.. hk er ikke alt...

 

lykke til

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe turbo kit er nok det man skal ha hvis man skal ha mye mere hester.. men skal man trimme med sugetrim er det nok dyrere for samme effekten. men man kan jo altids chippe kjøpe kn filter, effektanlegg og fjærne katalysator. men du vil max få en 20hk for alt og du kommer fort opp til 10000 på bare det..

eller så kan du få kjøpt deg en større motor å sette i da.. det er nok det enkleste du kan finne deg en 325 motor til under 10.000 å da har du 192hk :p

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trimma 318is en min med kammer, k/n filter og exsos, 99oktan bensin merket stooor forsjell på det og 95. holt på og kjøpe trimm insug fra koed også men det var dyrt. fordelen med og trimme på den måten er at hk er der med en gang ulempen er att det er fryktelig dyrt. har ett sett med kammer om du vill kjøpe dem og få di slipt om så får du fin effekt ;)

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår