Gå til innhold

Motor har ulyder og går varm

Ranger emnet


snoemann

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte jeg skulle opprette en tråd her for å få innspill og hjelp til diagnose.

 

Bilen min :

 

Mitsubishi Lancer 96 modell 1.6GLXI

 

Bilen har en stund hatt et problem med fusking når den er kald. Dette oppleves som mangel på kraft og at motoren rister veldig. Når motoren ble varm forsvant fuskingen.

 

Nå nylig gikk bilen varm, og det kom noen ufine lyder fra motoren. Hørtes ut som metall mot metall i motoren. Jeg kom meg til bensinstasjon, fikk fylt opp med vann (den bruker vann i perioder) og fylte på litt olje også for å være sikker.

 

Hadde bilen her på tomgang en stund og alt virket normalt, den regulerte varmen bra og ingen ulyder.

 

Jeg kjørte derfor videre, men etter en liten stund gikk bilen varm på nytt med de samme ulydene. Gaffel mot asjett lyd liksom, bare i takt med motoren.

 

Jeg stoppet så bilen og ble tauet hjem.

 

Motoren går varm med ulyder.

Fusker når den er kald, mangel på kompresjon?

Oljen har en brun farge.

Bruker vann, (kanskje bare i perioder).

Starter og går ok frem til den bilr varm, da kommer ulydene og motoren blir FOR varm.

 

Innspill mottaes med stor takknemlighet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av oljepåfyllings lokket; Er det hvit guffe der er det vann i olja.

Hvis det kommer hvit røyk ut av eksosen selv når bilen er varm og det er varm i lufta er nok toppakningen gått.

Kan hende vanntempgiveren din er gåen slik at den ikke åpner og at vifta aldri starter (hvis det er el.vifte)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ikke hvit guffe under oljep�fyllingslokket.

-Ikke hvit r�yk av eksosen n�r bilen er varm.

-Vifta starter n�r motoren blir varm.

 

Men det bl�ser endel opp av oljep�fyllingslokket... skal det gj�re det?

Fant en boble eller to p� peilepinnen ogs�... men ingen bobler n�r jeg peilet med motoren av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du burde ha skiftet olje for lenge siden eller at motoren av en eller annen grunn får for mye bensin.

Sjelden jeg har vært bort i at motorolja lukter bensin pga gjennomslag, men får motoren alt for mye bensin kan det vaske vekk oljefilmen til stempelringene og det kan jo være uheldig.

 

Det er ikke rett og slett en varmskjæring du har fått.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår