Gå til innhold

Kjøp av en Audi A4, hva syns dere om denne?

Ranger emnet


Epsilon

Anbefalte innlegg

Har funnet denne på finn.no

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27197849

 

Det jeg er skeptisk på er km stand. Er dette mye for en 2.0tdi? Hva med pris?

Har letet en stund etter Audi i denne prisklassen, men denne er den eneste jeg synes noe om. Eneste som holder meg tilbake er km-stand/pris.

 

Hva synes dere, for dyrt mtp. km-stand kontra pris?

 

Tips og råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Med tanke på at den er 6 år gml, 173k km og kun forhjulsdrift, mener jeg den er altfor dyr. Spesielt når du får biler med lavere km stand billigere enn denne. Greit med stor MMI, men hva med den 1.8T som hadde gått 66k til 231 000?

 

Her får du til og med quattro for samme pris med lavere km stand og bensin: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27598958

 

Uansett lykke til. Er ikke lett å velge :)

 

[edit]

Du får også med If bedre bilbytte forsikring. Dvs 6 mnd eller 8000 km garanti. Skulle noe skje kan man bruke forsikring. Jeg solgte min forrige A6 med dette og mener at dette var en av grunnene til at jeg fikk solgt den relativt kjapt

Endret av bobfrode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser alle seg blind på kmstand? Om den har fulgt alle servicer, og er blitt godt tatt vare på er det der ingenting.

 

En kompis av meg har en 07/08 Audi A4 med 1.9TDI og den går som ei klokke, selv etter 170 000km.

 

170 000km på 6 år vil si nesten 30 000km i året, og det er fint, for da er bilen brukt gjevnlig. Om den er brukt mest til langturer, så er jo det bare knall! For da vet du at du får en bil som går, og som ikke er sotet ned.

 

Selv synes jeg prisen på den var for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det, men når markedsprisen reflekterer dette og ev skal man selge bilen etterhvert så spiller det vel ingen rolle om bilen er tatt godt vare på eller ikke selv etter 200k :)

Hadde selv en A6 bensin fra 2002 som også gikk som ei klokke etter 150k, men hver eneste person som enten ringte eller sendte mail påpekte km stand og pris. Ser at det er flere som enda ikke har fått solgt bilen grunnet for høy pris i forhold til km stand :)

Hvis han ikke har tatt vare på bilen og det kan være tid for store utskiftninger av slitedeler så vil man gjerne selge før alle kostnadene. Selvfølgelig kan man få en bil med lav km stand som også kan være misliholdt så ett godt tips til trådstarter er at er man usikker ta en NAF test. Her vil ev mislighold bli avdekket som om bilen har vært kollisjonsskadet ol (skulle ikke ha noe å si hvis det er gjort ordentlig). Aberet her er at man må bli medlem å ha tid til å utføre testen. Eller kjøp bil med IF Bedre bilbytte forsikring Skulle noe skje kan man alltids bruke forsikringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt av svaret jeg fikk når jeg spørte om et par ting:

 

"Bilen er importert i 2008. Skal være byttet reg.reim i 2010. Kan Prøve å få sjekket opp litt mere historie på Audi.

Bilen bærer absolutt ikke preg av km. Den er fast å fin i understell og styring, og er veldig fin både utvendig og innvendig. Ingenting å påpeke.

Byttet olje da jeg kjøpte bilen. Kan skaffe tilstandsrapport om ønskelig."

 

Hva sier en tilstandsrapport? Er dette noe ala. NAF test?

 

Hvis jeg skulle legge inn et bud på denne bilen, hva vil dere si er fornuftig pris?

 

Vet dere om A3 er vanskelig å selge for tiden? Har en 1.6 bensin som er gått snart 90.000 2005 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det som sies ang. km-stand. Klart det har noe å si for prisen. Selv om bilen kan være aldri så god og godt tatt vare på, så må man se på km-stand ift. pris. Normalt kan du regne ca 0,50 - 0,70 pr. "overkjørte" km ift. en tilsvarende utstyrt bil med samme motor og årsmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være byttet reg.reim i 2010. .

 

Her ville jeg ha vært kritisk. Hvis han svarte "skal være byttet" og ikke "har vært byttet" ville jeg ha tvilt. Han bør fremlegge dokumentasjon pluss at tilstandsrapport ikke er det samme som NAF test. Det er litt som en EU kontroll hvor hvis man kjenner vedkommede blir bilen godkjent uansett. Er bilen tysk importert og ikke har verkstedshistorikk ville jeg ihvertfall latt være å kjøpe. Disse bilene har gjerne full historikk å vise til iom bilen er fryktelig vanskelig å få solgt hvis dette mangler pluss at de slår hardt ned på juks. Siste nå er at de slår ned på organiserte bander/verksteder som justerer km telleren.

Hvis du gjengir akkurat som han svarte på forespørsel virker det om han ikke har gjort annet enn å kjøre bilen.

Da jeg solgte min A6 og personen virkelig var interessert la jeg frem detaljer om service, behandling egenskaper etc uten vage forklaringer.

Men, har du bestemt deg så lykke til. :o)

Ang pris så ville jeg begynt på rundt 200k. Husk at hvis du kjøper trekk i fra omreg avg. Regningen får alltid kjøper så pass på at du ikke betaler "2x" dvs i kjøpsprisen og utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må du utdype. Hvis det er en forhandler som importerer så er det fortsatt reklamasjonsrett.

 

Det er korrekt. Møller (i alle fall i Asker og Bærum) importerer en del nesten nye biler om dagen. De gir faktisk 5 års garanti på disse. Men som du nevner har du uansett 5 års reklamasjonsrett på nyere bruktbiler hvis du handler fra forhandler og 2 år på eldre bruktbiler. Samtidig har du jo 2 års reklamasjonsrett overfor privatperson, men hvor mye er den verdt? Det kan også diskuteres hvor mye 5 års reklamasjonsrett på en bruktbil er verdt. Det er det på min fra da jeg kjøpte den for 1 år siden, men det blir jo et skjønnsspørsmål hva som dekkes av denne og ikke når bilen er brukt. F.eks. en p-sensor som røyk på min nå (gått 80' km) dekkes ikke automatisk, disse sitter jo utsatt til osv. iflg. NAF, men i utgangspunktet burde de holde lenger. Tipper det blir vanskelig å ta akkurat dette med forhandleren, så lenge det ikke er en "klar" sak. Men nå har jeg heller ikke forsøkt, ettersom jeg da må dra helt til Kongsberg for å levere bilen. Betaler da heller 2.159,- i stedet for å måtte ta fri en hel dag og reise tur/retur Kongsberg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår