Gå til innhold

problemer med 2.5 16V.


RSCosworth

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har en 124 med 2.5 16V fra 190e.

problemet er n�r den er kald s� er den vanskelig � starte. den starter med en gang men stopper nesten altid med en gang etter f�rste fors�k, men andre fors�k s� klarer jeg � holde den i gang, men da kan jeg ikke slippe den under 3000 rpm for da stopper den. men etter � ha holdt den p� 3000 rpm i 3-4 min s� fungerer den ok.

n�r den har oppn�dd driftstemp s� fusker den litt under p�drag mellom 3500-4000 rpm og om jeg stopper den og pr�ver � starte den s� m� jeg file litt lengere enn normalt f�r den starter igjen. men ellers s� fungerer den bra..

er det noen her som har hatt samme problemet og vet hva det er som plager den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

heisann! det som mestsannsyneligvis som e gale med motoren din er bensinmengdefordeleren din. dette er neo av personelige erfaringer umulig å fikse. eneste måten å løse dette problemet på er å bytte bensinmengdefordeleren din. noe som koster litt skal du kjøpe nytt, da snakker vi fort 30000 pluss om eg ikke tar helt feil. men det kan også være potensiometeret ditt som har strøke med. dette koster under 1000 lappen hos hella, men koster skjorten hos bosch.

 

bensinmengde fordeleren din får du ikke uorginal. dette e noe som må kjøpes nytt eller brukt, men siden du har en 2.5 motor, så e sannsyneligheten liten for at du får tak i en brukt, med tanke på det e produsert rett rundt 9000 av de bilene med den motoren og delene koster så passe mye at folk ikke gidder å fikse det.

 

dette e et svert kjent problem med disse motorene. ønsker deg lykke til videre, mbh Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.M.F. kostet 8000,- sist jeg sjekket.

Det hender det er feil på de (selv reparert et par),men oftest så er det andre ting som er feil.

På MB treffet på Gol i helga kom Thorsten Stadler sammen med noen mekanikkere for å hjelpe folk med m102 og m103 motorer.

det ble sjekket ca 21 biler å bare en av disse hadde IKKE feil på luftmengdemåleren sin. Da denne er def så fjusker bilen, den stopper, bruker mye bensin å går ikke så bra som den skal.

 

De byttet dyser, tenningsdeler(rotor,fordeler, plugger å ofte kabler) div slanger og lmm. På noen var også relèet som styrer bl.a. tomgangsmotoren def. Dette kom på ca 8000,- ink jobb og justering.

Alle som fikk dette byttet merket allerede på tur ut av parkeringsplassen at bilen var sprekere.

 

MB190klubben sammen med MB Entusiastklubb arrangerer treff på vålerbanen 13.august. Da er det mulig at Stadler tar turen med folk og deler, hvis det er mange nok som melder seg på sjekke på forhånd. Grunnen til at vi ønsker påmeldig på denne sjekken av motor er så de skal ha muligheten til å ta med seg de nødvendige delene som mest sannsynlig trengs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår