Gå til innhold

Billån

Ranger emnet


Thomas_M

Anbefalte innlegg

On 2.9.2017 at 4:24 PM, RotorMcDuck said:

Tenker det ikke er noe poeng å opprette en ny tråd for å stille spørsmål om billån. Jeg vet hvor jeg kan låne penger, men er usikker på hva som gir økonomisk mening, med tanke på egenkapital/forsikring og lånetype.

Har sett meg litt omkring etter lån til bil, og det er jo en hel underskog av tilbud å velge mellom. De fleste krever også relativt stiv egenkapital for å sikre lånet med verdi i selve kjøretøyet. Ser også at flere steder reklamerer for forbrukslån til kjøp av bil.

Det gir jo ingen mening overhodet tenker jeg med mindre man gjør som i boligmarkedet. Jeg mangler ca 10 000 kroner til å kunne få et billån med sikkerhet. Tenker da at det kan lønne seg å ta opp et usikret lån som lar meg dekke EK. Til gjengjeld vil jeg få et lån med sikkerhet i bilen som er mye billigere. Da må jeg bare sørge for å nedbetale forbrukslånet så raskt som mulig.. 
 

Er jeg helt på jordet som tenker slik eller er det noen av dere som har erfaring med en slik løsning?

Så blant annet på et av tilbudene hos www.Forbrukslån.No. Er jo ikke så verst hvis de lar meg skaffe lån med renter rundt 10 prosent som dekker EK. Må i såfall betale ned den gjelden så raskt som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Ser at det er en gammel tråd, men råder i utgangspunktet ingen å ta forbrukslån for å kjøpe dyr bil. Jobber med finans til daglig og ser mange tar opp store lån. Om du ønsker å finansiere billigere bil og har mulighet til å gjøre opp innen kort tid vil jeg anbefaler å ta billig forbrukslån, men husk at det er svært viktig å betale så raskt det lar seg gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg anbefaler at du hører med forhandleren først. De samarbeider gjerne med banker, eller tilbyr egen finansiering, f.eks hos Toyota og Audi. Av erfaring har renten alltid vært lavere på billån via forhandler enn forbrukslån/billån hos andre aktører. Hvis du ikke kjøper bil hos forhandler kan du høre med Santander Bank, siden de har avtaler med mange av de mindre bilforretningene. De kommer også best ut på forbrukslån. Men som sagt, hør med forhandleren først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår