Gå til innhold

1996 2.4D Transporter stoppet under kjøring, har den fødepumpe?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter nå å fryser rævva av meg på Oppdal mens jeg venter på pappa skal kjøre 20 mil med tralle for å hente meg. Kom fra Tr.heim og for 3-4 mil siden begynte bilen å nappe litt. Så måtte jeg ned på 3'de giret uten noe særlig gasspådrag for at den skulle komme seg opp en bakke. Tenkte da selvfølgelig at dette måtte være diesel filteret, men det er jo bare 3 måneder siden det ble byttet. Iallefall, når jeg kom meg på toppen av bakken begynte bilen å fungere som normalt igjen. Samme drag som vanlig. Tenkte ikke noe mer over det, men så plutselig var det helvete på jord igjen. Nå stoppet den helt, nesten med en gang. Ga noen få rykk, men ville ikke være med videre. Var av med filteret å prøvde å varme det på eksos'en og inni bilen. Satte det på igjen og prøvde å starte. Bilen tok etter det noen ganger, men stort sett livløs.

 

Det jeg lurer på, til jeg får hjem bilen er:

Er det elektrisk fødepumpe på denne motoren?

Hvor sitter den?

Annet jeg bør feilsøke etter? Hvordan?

Andre tips om hva som kan være feil?

 

Ja, sjekket sikring til Fuel pump inni bilen. Skal man kunne høre at denne går?

 

På forhånd takk for innspill noen måtte komme med!

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet filter, montert elektrisk fødepumpe, men fortsatt dør bilen ved litt belastning. Klarer ikke mate inn nok diesel virker det som. Blir å prøve med ny/overhalt pumpe tenker jeg.

 

Noen som har verksted manual for bytting av pumpe? Er vel litt timing som må til her?

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår