Gå til innhold

Godkjenne større dekk/felg i vognkort!

Ranger emnet


Daniel 88

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bestille meg 19" felger med 235/35 dekk. Felg med ET35.

Så ønsker jeg å få det godkjent i vognkortet for å sleppe noe tull i en teknisk kontroll. Noen som vet va som må til å om det er mulig og få det godkjent til passaten min?

 

I vognkortet står det standard dimmensjon som følge: 195/65-15" ET37. Og noen alternative dimmensjoner sånn som: 205/55-16".

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du ikke forandrer rullediametern med mer eller mindre enn 5%.

Skal du forandre sporvidde (innpress på felgen) på hver aksel med mer eller mindre enn 15 mm må du ha tüv papirer på felgene dine.

Bare pass på at felgene ikke stikker utenfor skjermene så får du det godkjent i vognkortet lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var akkurat det han sa på biltilsynet. Holdt jeg meg innfor de kriteriene så slapp jeg å godkjenne det i vognkortet. Med den dimmensjonen så forandret jeg omkretsen 2% :p

Så er enda en del å gå på.

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225/40-16 er bare 1,7% større så da er du godt innenfor grensa hvis det er 175/70-13 som er org.

225/40-16 er nøyaktig 5% større så da ligger du på grensa til hva som er godkjent hvis 175/65-13 er org dim.

 

Men begge deler er under 5% grensa så begge deler er lovlig. Men selv om det er lovlig å sette på må du sjekke at det ikke subber. Hjelper ikke at det er under 5% grensa sålenge du subber for da får du det ikke godkjent uansett.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår