Gå til innhold

Bilverksted/butikk i Sverige

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Toyota Carina 96mod og skal bytte ut slitte deler og diverse ting til sommeren og lurer om jeg kan spare noe penger på å dra til Sverige. Jeg bor bare 1.5t unna Charlottenberg. Om det er mulig å spare et par lapper på dette så er jeg villig til å kjøre til Stockholm også. Noen erfaringer, tips om butikk og verksted der?

 

Delene jeg skal bytte er:

- Bremseklosser foran

- Bremseskiver foran (og kanskje bak)

- Bremsevæske

- Pollenfilter

- Registerreim

- Clutch

 

Pluss små ting som lyspærer, oljefilter, tennplugger og andre ting som jeg finner ut etter en tur til verksted.

 

Her i Norge får jeg 20% rabatt på alle deler jeg kjøper hos Mekonomen. Men jeg tror fortsatt at jeg sparer en del på dette i Sverige, kan det stemme?

Onkelen min tok bilen sin til Riga for å fikse den der. Ble visst veldig billig det og. Han brukte 800€ for å fikse bilen totalt, byttet ut alt som var slitt og fikk ny støtfanger foran. Dette var billig fordi han også fikset dieselpumpe/bensinpumpe, i Norge kom prisen for å ordne pumpa på rundt 10000kr. Noen kjennskap til sånne steder i utlandet hvor det er billig å dra til med bil/båt?

 

Kan slenge på et spm til, kan jeg dra på verksted å be dem ta en titt på bilen for å finne ut hva som trengs å bytte, koster det nesten som for EU kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, bremseskiver, klosser og væske bytter du på en ettermiddag for en snau tusenlapp, kan jeg tenke meg. Det ville ha aldri ha satt bort... :) Samme med pollenfilter.

 

Regreim og cluth er iforseg greit å sette bort, men ikke stort mer enn en dags jobb hver de heller... Men er kanskje ikke det svaret du ville ha :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår