Gå til innhold

Produkt pakke Subaru Outback 2010

Ranger emnet


21espeland

Anbefalte innlegg

[ATTACH]21948[/ATTACH]

Hei

Eg trenger hjelp til å sette opp ein komplett pakke for utvendig vask og polering. Eg har skjønt etter eg har lest ein del rundt at eg er helt blank.

Bilen som skal jobbest på er ein Subaru Outback 2010 mod.

 

Eg har tenkt at eg skal kjøpe ein KESTREL DAS-6 PRO fra autobahn.

Det eg vil gjøre med bilen er:

- Vaske bra og efektivt

- Fjerne vaskeriper, pluss riper som er litt dypere (ikkje alvorlig)

- polere

- voks (eg trenger ikkje swissvax)

 

Kjekt med tips for innvendig stell også.

Det er lyst skinninteriør i bilen.

 

Budsjette er på 5000-8000kr

 

Det er veldig greit hvis tips er basert på at eg kan handle det meste ein plass.

 

Eg kommer ikkje på noe mer, men råd er veldig kjekt:)

post-34221-13804853210626_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hyggelig å høre at det er flere rundt om som er interessert i bilstell.

 

Jobber i Bilxtra å har en del erfaring med forskjellige produkter fra forskjellige leverandører,vi forhandler Meguairs,Turtle Wax, Lahega, Auto Glym og vår egen bilxtra bilpleie serie som er produsert for oss fra svenske Hagmanns som holder høy kvalitet.

 

Det som er viktig å starte med først er selvfølgelig en god gammeldags vask: Jeg ville da startet med prick bort,å hvis denne ikke fjerner "nuppene" i lakken.Ville jeg gått på med Quick Clay detaling kitt fra meguairs. Greit nok at man bruker litt tid på dette,men resultatet blir knall bra! Etter dette bruker du step 1 fra meguairs som er lakkrensen dems eventuelt ultimate compund,dette for å få bort urenheter fra lakken/ gammel polish som avfetting ikke tar. Viktig å starte med ett godt utgangspunkt før man begynner med selve poleringen. Jeg selv har meget god erfaring med Meguiars NXT Tech wax,dette er en syntetisk voks som ikke etterlater de hvite restene som "vanlig" polish gjør. Denne kan du også med godt resultatet benytte på rutene dine for å oppnå en vannavisende effekt. Denne har i tillegg en veldig lang holdbarhet,bare husk på det at less is more... Mange der ute som tror at jo mere polish/voks man legger på,jo bedre blir resultatet. Resultatet vil bli det samme,men man skaffer seg mye mere jobb når man skal fjerne "restene. Det beste jeg kan bruke til å fjerne restene er en mikrofiber klut beregnet for bruk på lakk.

 

Etter bilen er ferdig polert,er det jo såklart ett must og holde bilen nogenlunde ren. Av shampoo å anbefale pleier jeg å bruke meguairs sin wash and wax som inneholder carnuba voks,slik at du forstsatt opprettholder ett beskyttende lag med voks på bilen.

 

Håper dette kunne være noe til hjelp

 

M.v.h

 

Bård Christian Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår