Gå til innhold

Tragisk lyd i MB C200t

Ranger emnet


mbc200

Anbefalte innlegg

Noen gode tips om hva som kan gjøres for å forbedre lyden i bilen?

 

Har en Mercedes C200 stv fra 98, der det sikkert sitter originale høytallere. Finnes ikke noen form for bass eller behagelig lyd.

 

Jeg skal ikke legge masse penger og tid i dette, og noen sub-kasse blir neppe ett alternativ da jeg bruker å ha hunden bak av og til.

 

Tenker at kanskje hvis man bytter ut høytallere i dørene til noe bedre, og kanskje bytter til en cd-spiller som gir 4x45 istedenfor 4x35watt, kan man få det brukbart da?

 

Tips om rimelige høytallere? Hva bør man tenke på ol? Hvordan merke bilstereo har best forsterkerdel nå til dags? Jeg vil selvfølgelig også ha en bilstereo som har lagt litt vekt på radiomottakeren også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje bytter til en cd-spiller som gir 4x45 istedenfor 4x35watt, kan man få det brukbart da?

Har null å si, i praksis gir "alle" spillere idag ca. 4x20watt RMS og forskjellen i volum vil være minimal. Selv en enkel og god forsterker vil gjøre stor forskjell, ikke bare i volum, men definitivt på opplevd lydkvalitet.

 

Ad nye høyttalere vil du trenge et 6,5" komponentsett foran, med et par overgangsringer for montering i dørene:

2039_phonocar_3_818.jpg&w=200&h=182

og eventuelt 5,25" i bakdørene om du liker litt "surround":

5052_khudos_mercedesw202bak_1.jpg

 

Har du noen prisramme på hvor mye du har tenkt å bruke på ny lyd i bilen egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen bestemt pris. Har i bunn og grunn ikke anelse om hva sånt noe koster nå til dags. Men hører jo om dem som bruker på 10-er av vis av tusen på anlegg. Jeg behøver ikke noe konkurranse lyd, men ønsker bare å nyte en Springsteen låt uten å måtte irritere seg over at lyden virker å komme fra en 70-talls radio:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titusen er begynnelsen på bra lyd, og da er ikke pengene lagt i komponenter engang.

 

Ehhh... 10tusen er over det jeg har tenkt å bruke. Hadde jeg drevet med "loding" som da jeg var 18, så hadde nok saken vært annerledes. Men nå bruker jeg bilen lite, og har anlegg hjemme som jeg bruker når lyden teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Send en pm til transmedia du, så får du et tilbud på det du trenger ;)

 

Jeg la inn en bestilling hos transmedia den 7. men har ennå ikke fått noen bekreftelse på at varene er sendt. Ikke har jeg fått noen beskjed om varene er på lager eller ei. så for meg virker dette som en bakgårdsbedrift... Håper bare ikke jeg har surret bort pengene på ett juksefirma.... Argh så irriterende... Hadde jo tenkt å montere høytallere i påskeferien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg jo skrev i mail til deg, så blir det sendt imorgen.

 

Ikke har jeg fått noen beskjed om varene er på lager eller ei
Helt umulig tidsmessig å følge opp hver eneste kunde på dette foreløpig dessverre, utålmodigutter får sende en mail om noe ikke dukker opp. Noe som forøvrig står VELDIG tydelig i automailen du fikk etter bestilling.... ;)

 

så for meg virker dette som en bakgårdsbedrift
En forbausende presis beskrivelse av lokalitetene for noen år siden, men idag er plasseringen i et større verksted, så her er det temmelig god plass i alle retninger og kurant plassering 50meter fra RV114 midt i Østfold. Så dette duger nok en stund fremover.

 

Håper bare ikke jeg har surret bort pengene på ett juksefirma...
Du leser ikke særlig nøye på nettsidene før du bestiller av diverse nettsjapper skjønner jeg... har holdt på i åtte år med transmedia.no nå, og her er det da (som i alle andre nettsjapper formoder jeg) full returrett og selvfølgelig tilbakebetaling om det er noe man ikke er fornøyd med, både før og etter man har mottatt varene. Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du løse diskanter foran. Det gjorde jeg med et kicker sett i samme bilen. Fjernet di orginale diskantene i dashbordet (trekanter oppe ved frontruta). Skar hull i deksla og monterte diskantene med skrå oppbygning oppe på deksla trakk nye ledniger fra spilleren og klippet di orginale høytalerlednigene av 30cm ca fra radioen og la delefiltra til frontsette under radioen. Bak brukte jeg di orginale ledningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt umulig tidsmessig å følge opp hver eneste kunde på dette foreløpig dessverre,

 

Hadde vært kjekt om du hadde lagerstyring, der man ser varene du har på lager. Utvalget ditt er jo ingenting å klage på. Men jeg er bortskjemt med gode nettbutikker der man ser at det man handler er på lager, og selv kan ta valget om man gidder å vente dersom det kun ligger på fjernlager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du løse diskanter foran. Det gjorde jeg med et kicker sett i samme bilen. Fjernet di orginale diskantene i dashbordet (trekanter oppe ved frontruta). Skar hull i deksla og monterte diskantene med skrå oppbygning oppe på deksla trakk nye ledniger fra spilleren og klippet di orginale høytalerlednigene av 30cm ca fra radioen og la delefiltra til frontsette under radioen. Bak brukte jeg di orginale ledningene.

 

Nei la ikke så mye i det i første omgang. Skal se hva som blir av dette først, så legger jeg til ekstra diskant om det viser seg at det behøves. Har lagt lite penger og tid i dette, og er ikke spessielt kravstor til resultatet. Skal bare ha det bedre enn originalt, og i dette tilfellet skal det utrolig lite til. Beregner jeg må bytte spilleren også, da erfaringene med billige Blaupunkt er fatal så langt. Har derimot bra erfaring med Pioneer mosfet 4x50w eller 4x45w spillere. Mindre "plastikklyd" av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår