Gå til innhold

hvordan bruke mindre bensin på veteranbiler?

Ranger emnet


Carcar

Anbefalte innlegg

Hey, lurer litt på hvordan eg skal få min veteran bil til og bruke mindre besin/diesel, det er ein stor motor V8 med 300-350hk og mer skal det bli, men lurer ekstremt på hvordan eg skal få bilen til og bruke minst mulig bensin, noen som har noen råd? Uten om og kjøre rolig og ha vindu i gjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal spare bensin, hvorfor i svarte skal du ha mere krefter?

 

Sprut er vel en god idè, gjerne med ett økonomimapp.

 

En annen løsning for å spare litt kroner er traktorbensin, den bruker ikke mindre, men det er billigere, må dog blande det til selv. 95 oktan med 30% parafin er vel sånn omtrentlig oppskrifta, ikke alle som kan kjøre uproblematisk på dette, og det er neppe ett alternativ på en trimma motor.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en motor som er godt bygget og delene passer og jobber overens, dvs, bl.a. forgasser, innsug, kam, topper, eksos, converter, girkasse, og utvekslingen i bakakslingen må stemme overens, ha en forgasser som er finjustert til din motor, finjustert tenning og tennings kurve, om bilen kke har det originalt, så bytt til OD kasse med Shift Kit, lettere hjul, riktigt luft trykk i dekk, ta bort AC, PS osv av ting som trekker drivstoff, hiv ut stereo, alt som ikke er nødvendigt å ha i bagasjerom, monter lettere skjermer, dører, panser, koffertlokk, støtfangere osv

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Om du ikke har økonomi til å fore en gammel amerikansk V8'er med bensin så bør du gjerne vurdere å kjøpe en annen bil. Disse gamle motorene er nokså tørste og ikke kontruert med bensinøkonomi som utgangspunkt ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Om du ikke har økonomi til å fore en gammel amerikansk V8'er med bensin så bør du gjerne vurdere å kjøpe en annen bil. Disse gamle motorene er nokså tørste og ikke kontruert med bensinøkonomi som utgangspunkt ;)

 

Har ikkje så mye med det og gjøre, den bruker nok mye bensin. Kan ikkje forvente at den bruker lite, men eg lurte på om eg kunne gjøre forbruke mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bensin motor, den bilen du lurer på har aldri vært levert med diesel motor på den tiden der

 

Det er det nok, skal skjekke ut det :P Men må nok overhale motoren før eg setter den nedi, skal bli eit langt prosjekt....

Omtrent ikkje rust utenom motoren :P

 

Du vet vel ikke hvor eg får intriør til døren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår